Pregled bibliografske jedinice broj: 401644
Napomene o interpretaciji dječje knjižvnosti u školi
Napomene o interpretaciji dječje knjižvnosti u školi // Obdobja 25 - Metode in zvrsti / Boža Krakar Vogel (ur.).
Ljubljana: Center za slovenščino kot drugi/tuji jzik pri Oddelku za slovenistiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, 2008. str. 447.-454. (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 401644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Napomene o interpretaciji dječje knjižvnosti u školi
(Notes on Interpreting Children's Literature in School)
Autori
Hranjec, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obdobja 25 - Metode in zvrsti
/ Boža Krakar Vogel - Ljubljana : Center za slovenščino kot drugi/tuji jzik pri Oddelku za slovenistiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, 2008, 447.-454.
ISBN
978-961-237-263-7
Skup
Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 11.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
umjetnički organiziran tekst; poetike; recepcija i funkcija; nastavni program; lektira; sukreativni čin
(artistically organised text; poetics; rception and function; teaching syllabus; assigned reading; co-crative act)
Sažetak
Kao i druga razdoblja, i suvremenu dječja književnost određuje društveni kontekst. Nakon 19.didaktičnog stoljeća i postratnog književnog utilitarizma, 1970-om godinom - pojavom zbirki Z.Baloga, S.Škrinjarić i P.Kanižaja - najavljeno je i novo, suvremeno razdoblje dječje hrvatske književnosti. Karakterizira je okrenutost njenom korisniku, što u jačoj mjeri motivitra uvođenje raznolikih igrivih modela, u tematskom smislu pojavu tabuističkih tema a u stilskom pak afirmiranje bajkovitih zamišljaja. Pored toga vidljiva je i težnja za atraktivnim fabuliranjem (dječji krimić). Žanrovski pak preteže prozni diskurs.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija