Pregled bibliografske jedinice broj: 401616
Prilog validaciji konstrukta samoregulacije učenja
Prilog validaciji konstrukta samoregulacije učenja, 2008., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 401616 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog validaciji konstrukta samoregulacije učenja
(Contribution to the validation of lerning self-regulation construct)
Autori
Mujagić, Amela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.10
Godina
2008
Stranica
103
Mentor
Buško, Vesna
Ključne riječi
samoregulirano učenje; strategije samoregulacije; strategije učenja; motivacija; postignuće u učenju
(self-regulated learning; self-regulation strategies; learning strategies; motivation; learning motivation)
Sažetak
Polazeći od Pintrichevog modela samoreguliranog učenja, kao jednog od najistaknutijih i u istraživanjima najzastupljenijih socio-kognitivnih modela, u ovom radu smo nastojali dobiti odgovor na neka pitanja o samoreguliranom učenju koja su rijetko bila adresirana u (objavljenim) istraživačkim radovima, a činila su nam se značajnim. Na temelju uvida u teorijske pretpostavke ovog modela samoreguliranog učenja, te kritičkog razmatranja istraživanja u ovom području, postavljen je osnovni cilj ovog istraživanja kao pokušaj validacije konstrukta samoregulacije učenja, u smislu ispitivanja njegove unutarnje strukture, odnosa prema nekim srodnim konstruktima, te odabranom kriteriju postignuća u učenju. U skladu s tim problemi ovog istraživanja su bili: (1) Ispitati strukturu (dimenzionalnost) samoregulacije učenja, odnosno ispitati odnos aktivnosti samoregulacije kognicije, motivacije i ponašanja ; (2) Ispitati mogućnost empirijskog razlikovanja aktivnosti samoregulacije kognicije i motivacije od njima srodnih i bliskih konstrukata strategija učenja i motivacije ; te (3) Ispitati mogućnost predviđanja postignuća u učenju na temelju motivacije, strategija učenja i samoregulacije učenja i to povrh poznatih prediktora postignuća kao što su inteligencija i osobine ličnosti. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku sudionika studenata prve godine Pedagoškog fakulteta u Bihaću (N=218). U skladu s početnim pretpostavkama, rezultati eksploratorne i konfirmatorne faktorske analize su pokazali da se u osnovi varijabiliteta rezultata na skalama namijenjenim mjerenju strategija samoregulacije kognicije, motivacije i ponašanja nalazi jedan faktor. Međutim mogućnost razlikovanja ovih strategija s obzirom na područje funkcioniranja ka kojem su usmjerene (samoregulacija kognicije, motivacije i ponašanja), u ovom istraživanju ipak nije potvrđena. Rezultati dvije zasebne regresijske analize su pokazali da: a) među mjerama strategija učenja i metakognitivnih strategija postoji znanto preklapanje ; a b) strategije samoregulacije motivacije je od motivacijskih uvjerenja na empirijskoj razini nešto lakše razlikovati. U ispitivanju prediktivnog doprinosa varijabli samoreguliranog učenja postignuću u učenju, pored inteligencije i osobina ličnosti, konačnom regresijskom jednadžbom objašnjeno je 25.8% varijance kriterija, a značajni prediktori postignuća na predmetu su bili: osjetljivost za probleme (mjera općih intelektualnih sposobnosti), dvije osobine ličnosti (savjesnost i ugodnost), strategija učenja nazvana povezivanje, te učenje s kolegama kao strategija samoregulacije ponašanja. Pritom strategije samoregulacije nisu ostvarile samostalni značajan doprinos objašnjenju postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Buško
(mentor)