Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 401616

Prilog validaciji konstrukta samoregulacije učenja


Mujagić, Amela
Prilog validaciji konstrukta samoregulacije učenja, 2008., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 401616 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilog validaciji konstrukta samoregulacije učenja
(Contribution to the validation of lerning self-regulation construct)

Autori
Mujagić, Amela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.10

Godina
2008

Stranica
103

Mentor
Buško, Vesna

Ključne riječi
samoregulirano učenje; strategije samoregulacije; strategije učenja; motivacija; postignuće u učenju
(self-regulated learning; self-regulation strategies; learning strategies; motivation; learning motivation)

Sažetak
Polazeći od Pintrichevog modela samoreguliranog učenja, kao jednog od najistaknutijih i u istraživanjima najzastupljenijih socio-kognitivnih modela, u ovom radu smo nastojali dobiti odgovor na neka pitanja o samoreguliranom učenju koja su rijetko bila adresirana u (objavljenim) istraživačkim radovima, a činila su nam se značajnim. Na temelju uvida u teorijske pretpostavke ovog modela samoreguliranog učenja, te kritičkog razmatranja istraživanja u ovom području, postavljen je osnovni cilj ovog istraživanja kao pokušaj validacije konstrukta samoregulacije učenja, u smislu ispitivanja njegove unutarnje strukture, odnosa prema nekim srodnim konstruktima, te odabranom kriteriju postignuća u učenju. U skladu s tim problemi ovog istraživanja su bili: (1) Ispitati strukturu (dimenzionalnost) samoregulacije učenja, odnosno ispitati odnos aktivnosti samoregulacije kognicije, motivacije i ponašanja ; (2) Ispitati mogućnost empirijskog razlikovanja aktivnosti samoregulacije kognicije i motivacije od njima srodnih i bliskih konstrukata strategija učenja i motivacije ; te (3) Ispitati mogućnost predviđanja postignuća u učenju na temelju motivacije, strategija učenja i samoregulacije učenja i to povrh poznatih prediktora postignuća kao što su inteligencija i osobine ličnosti. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku sudionika studenata prve godine Pedagoškog fakulteta u Bihaću (N=218). U skladu s početnim pretpostavkama, rezultati eksploratorne i konfirmatorne faktorske analize su pokazali da se u osnovi varijabiliteta rezultata na skalama namijenjenim mjerenju strategija samoregulacije kognicije, motivacije i ponašanja nalazi jedan faktor. Međutim mogućnost razlikovanja ovih strategija s obzirom na područje funkcioniranja ka kojem su usmjerene (samoregulacija kognicije, motivacije i ponašanja), u ovom istraživanju ipak nije potvrđena. Rezultati dvije zasebne regresijske analize su pokazali da: a) među mjerama strategija učenja i metakognitivnih strategija postoji znanto preklapanje ; a b) strategije samoregulacije motivacije je od motivacijskih uvjerenja na empirijskoj razini nešto lakše razlikovati. U ispitivanju prediktivnog doprinosa varijabli samoreguliranog učenja postignuću u učenju, pored inteligencije i osobina ličnosti, konačnom regresijskom jednadžbom objašnjeno je 25.8% varijance kriterija, a značajni prediktori postignuća na predmetu su bili: osjetljivost za probleme (mjera općih intelektualnih sposobnosti), dvije osobine ličnosti (savjesnost i ugodnost), strategija učenja nazvana povezivanje, te učenje s kolegama kao strategija samoregulacije ponašanja. Pritom strategije samoregulacije nisu ostvarile samostalni značajan doprinos objašnjenju postignuća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Buško (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mujagić, Amela
Prilog validaciji konstrukta samoregulacije učenja, 2008., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Mujagić, A. (2008) 'Prilog validaciji konstrukta samoregulacije učenja', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mujagi\'{c}, Amela}, year = {2008}, pages = {103}, keywords = {samoregulirano u\v{c}enje, strategije samoregulacije, strategije u\v{c}enja, motivacija, postignu\'{c}e u u\v{c}enju}, title = {Prilog validaciji konstrukta samoregulacije u\v{c}enja}, keyword = {samoregulirano u\v{c}enje, strategije samoregulacije, strategije u\v{c}enja, motivacija, postignu\'{c}e u u\v{c}enju}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mujagi\'{c}, Amela}, year = {2008}, pages = {103}, keywords = {self-regulated learning, self-regulation strategies, learning strategies, motivation, learning motivation}, title = {Contribution to the validation of lerning self-regulation construct}, keyword = {self-regulated learning, self-regulation strategies, learning strategies, motivation, learning motivation}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font