Pregled bibliografske jedinice broj: 40089
Vizualizacija predodžbi i procesa u nastavi kemije (Pozvano sekcijsko predavanje)
Vizualizacija predodžbi i procesa u nastavi kemije (Pozvano sekcijsko predavanje) // XVI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Sažeci - Abstracts / Kurtanjek, Želimir ; Škare, Danko ; Meić, Zlatko (ur.).
Zagreb, 1999. (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 40089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualizacija predodžbi i procesa u nastavi kemije
(Pozvano sekcijsko predavanje)
(Visualizing Conception and Processes in Chemical Education)
Autori
Mrklić, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XVI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Sažeci - Abstracts
/ Kurtanjek, Želimir ; Škare, Danko ; Meić, Zlatko - Zagreb, 1999
Skup
XVI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Split, 23.-26. 02. 1999.
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 23.02.1999. - 26.02.1999
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Nastava kemije; vizualizacija;
(Chemical education; visualization)
Sažetak
Učenje je s neurofiziološkog aspekta; "...usvajanje novih, dubljih i točnijih oblika odražaja vanjskog svijeta u našoj psihi kao i stjecanje i daljnje razvijanje novih, pravilnijih i učinkovitijih oblika reagiranja na zbivanja i pojave u tom svijetu." Kemija kao znanost i kao školski predmet izučava (poučava) upravo pojave koje se zbivaju u svijetu u kome živimo. Budući ne posjedujemo posebno "osjetilo" za kemijske promjene, o njihovu događanju zaključujemo na temelju uočavanja fizičkih promjena, koje su, međutim, posljedica nastalih kemijskih promjena, a koje se opet događaju na atomskoj (ionskoj...) razini, pa prema tomu izmiču našem opažanju.
Stoga je u nastavi kemije upravo presudno kako će nastavnik predočiti (približiti) učenicima svojstva tvari, pojedine kemijske promjene, a posebice teorijske sadržaje (kemijska veza , građa atoma...), kako bi osigurao stjecanje ispravnih predodžbi i doprinio stvaranju neophodnih generalizacija. U predavanju je "vizualizacija" tretirana u mnogo širem kontekstu. Razmatraju se metode i postupci kojima se kemijske promjene mogu učiniti dostupnijima našim (osjetilima) opažanjima. U tom kontekstu razmatraju se; nastavnikov demonstracijski pokus, učeničke vježbe, i mogućnosti koje pružaju video- i kompjutorska tehnologija.
Izvorni jezik
Hrvatski