Pregled bibliografske jedinice broj: 400822
Ustrojstvo radnog pamćenja i njegova uloga u jezičnom procesiranju
Ustrojstvo radnog pamćenja i njegova uloga u jezičnom procesiranju // Psihologijske teme, 19 (2010), 1; 1-29 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 400822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ustrojstvo radnog pamćenja i njegova uloga u jezičnom procesiranju
(The structure of working memory and its role in language processing)
Autori
Rončević Zubković, Barbara
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 19
(2010), 1;
1-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
radno pamćenje; kratkoročno pamćenje; jezično procesiranje; čitanje
(working memory; short-term memory; language processing; reading)
Sažetak
Ovaj se rad bavi problematikom definiranja konstrukta radnog pamćenja i mjerenja njegovog kapaciteta. Posebna je pažnja posvećena ulozi radnog pamćenja u jezičnom procesiranju. U početku je izložen kratak povijesni pregled teorija pamćenja, kako bi se dobio uvid u razvoj interesa za mjerenje kratkoročnog i radnog pamćenja. Opisan je Baddeleyev model (Baddeley i Hitch, 1974 ; Baddeley, 2000) koji se uspoređuje s drugim modelima radnog pamćenja. Pri tome se opisuje funkcionalno ustrojstvo sustava radnog pamćenja te uloga pojedinih podsustava u jezičnom procesiranju, pri čemu se naglašava uloga fonološke petlje i središnjeg izvršitelja u čitanju. U radu se također razmatraju konceptualni i metodološki problemi pri mjerenju kapaciteta pojedinih podsustava. Objašnjava se odnos verbalnog kratkoročnoga i verbalnog radnoga pamćenja te mjera kojim se ti kapaciteti nastoje izmjeriti. U posljednjem se dijelu obraća pozornost na implikacije koje dugoročno pamćenje, odnosno procesiranje značenja i upotreba strategija imaju na rezultate dobivene primjenom verbalnih zadataka radnog pamćenja. Ovim se preglednim radom nastoji povećati svjesnost o metodološkim i teorijskim problemima vezanim uz mjerenje i definiranje radnog pamćenja kako bi se doprinijelo shvaćanju njegovog ustrojstva i razjašnjavanju njegove uloge u kompleksnim procesima poput čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Barbara Rončević Zubković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Scopus
- EBSCO
- DOAJ