Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 400819

Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod osnovnoškolaca


Didović, Martina
Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod osnovnoškolaca, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka


CROSBI ID: 400819 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod osnovnoškolaca
(Different aspects of vocabulary knowledge and text comprehension in elementary school students)

Autori
Didović, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci

Mjesto
Rijeka

Datum
19.11

Godina
2007

Stranica
50

Mentor
Kolić-Vehovec, Svjetlana

Ključne riječi
vocabulary ; text comprehension
(rječnik ; razumijevanje teksta)

Sažetak
S obzirom na to da se poznavanje rječnika u dosadašnjim istraživanjima pokazalo kao jedan od ključnih faktora, kako u postizanju uspjeha na zadacima razumijevanja teksta, tako i na području školskog uspjeha, cilj ovog istraživanja je ispitati koji stupanj snage poznavanja rječnika može najbolje predicirati uspjeh na zadatku razumijevanja teksta. Drugim riječima, koji je oblik poznavanja veze između forme i značenja riječi (aktivno dosjećanje, pasivno dosjećanje, aktivno/pasivno prepoznavanje) najprediktivniji kada se radi o razumijevanju teksta. Rezultati regresijske analize pokazuju statistički značajan ukupni doprinos pasivnog dosjećanja i aktivnog/pasivnog prepoznavanja u objašnjenju varijance rezultata na razumijevanju teksta, pri čemu ti prediktori zajedno objašnjavaju 72 % (kod četvrtih razreda) odnosno 60% (kod osmih razreda) varijance kriterija. Značajnim prediktorima za razumijevanje teksta pokazali su se pasivno dosjećanja i aktivno/pasivno prepoznavanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Svjetlana Kolić-Vehovec (mentor)

Avatar Url Martina Bažon (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Didović, Martina
Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod osnovnoškolaca, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
Didović, M. (2007) 'Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod osnovnoškolaca', diplomski rad, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Didovi\'{c}, Martina}, year = {2007}, pages = {50}, keywords = {vocabulary, text comprehension}, title = {Razli\v{c}iti aspekti poznavanja rje\v{c}nika i razumijevanje teksta kod osnovno\v{s}kolaca}, keyword = {vocabulary, text comprehension}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Didovi\'{c}, Martina}, year = {2007}, pages = {50}, keywords = {rje\v{c}nik, razumijevanje teksta}, title = {Different aspects of vocabulary knowledge and text comprehension in elementary school students}, keyword = {rje\v{c}nik, razumijevanje teksta}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font