Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 400804

Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća: učinci na upotrebu strategija učenja, interes i postignuće u učenju ekspozitornog teksta


Pahljina-Reinić, Rosanda
Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća: učinci na upotrebu strategija učenja, interes i postignuće u učenju ekspozitornog teksta // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, D., Kamenov, Ž., Mikac, U., Urch, D. (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 81-81 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 400804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća: učinci na upotrebu strategija učenja, interes i postignuće u učenju ekspozitornog teksta
(Personal and contextual achievement goals: The effects on learning stategies employment, interest and achievement in learning from expository text)

Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, D., Kamenov, Ž., Mikac, U., Urch, D. - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 81-81

ISBN
978-953-175-339-5

Skup
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.04.2009. - 25.04.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
ciljevi postignuća; učenje; strategije učenja; interes; ekspozitorni tekst
(achievement goals; learning; learning strategies; interest; expository text)

Sažetak
Iako istraživanja sugeriraju da bi istovremena usmjerenost na učenje i izvedbu mogla predstavljati najadaptivniju orijentaciju u situacijama postignuća, odnos između multiplih kontekstualnih ciljeva i ishoda učenja, kao i moguće interakcije osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća, rijetko su ispitivani. Stoga je svrha ovog istraživanja ispitati ulogu kontekstualnih ciljeva postignuća zadanih u vidu ciljne strukture zadatka učenja u učenju ekspozitornog teksta u razrednom okruženju. Ispitano je postoje li razlike u upotrebi strategija učenja, interesu i postignuću učenika u funkciji kontekstualnih ciljeva (usmjerenost na učenje, usmjerenost na izvedbu putem uključivanja, kombinacija usmjerenost na učenje/usmjerenost na izvedbu putem uključivanja). Također je ispitano postoje li interakcije između osobnih i kontekstualnih ciljeva i kako one utječu na ispitivane ishode učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 200 učenika srednje škole. Razredna odjeljenja raspoređena su u jedan od tri eksperimentalna ili kontrolni uvjet. Manipulacija ciljeva je izvršena uputom za indukciju ciljne strukture zadatka učenja. U uvjetu usmjerenosti na učenje, istaknuta je intrinzična vrijednost zadatka i mogućnost stjecanja znanja kao osnovna svrha učenja. U uvjetu usmjerenosti na izvedbu putem uključivanja, naglasak je bio na učenju kao pripremi za provjeru znanja uz ocjenjivanje, a s ciljem postizanja što boljih rezultata u usporedbi s drugim učenicima. Uputa za uvjet multiplih ciljeva sadržavala je elemente obje upute. Nakon individualnog učenja teksta u razrednom okruženju ispitan je interes prema sadržaju teksta za učenje, upotreba strategija učenja Upitnikom motivacijskih strategija za učenje (Pintrich i sur., 1993), te postignuće učenika u učenju teksta. Za procjenu osobnih ciljeva postignuća korištena je Skala uzoraka adaptivnog učenja (Midgley i sur., 2000). Rezultati istraživanja interpretirani su u kontekstu modela multiplih ciljeva, te analize aditivnih, interaktivnih, specijaliziranih i selektivnih učinaka ciljeva postignuća na ispitane ishode učenja ekspozitornog teksta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Rosanda Pahljina-Reinić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pahljina-Reinić, Rosanda
Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća: učinci na upotrebu strategija učenja, interes i postignuće u učenju ekspozitornog teksta // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, D., Kamenov, Ž., Mikac, U., Urch, D. (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 81-81 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Pahljina-Reinić, R. (2009) Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća: učinci na upotrebu strategija učenja, interes i postignuće u učenju ekspozitornog teksta. U: Ljubotina, D., Kamenov, Ž., Mikac, U., Urch, D. (ur.)19. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2009}, pages = {81-81}, keywords = {ciljevi postignu\'{c}a, u\v{c}enje, strategije u\v{c}enja, interes, ekspozitorni tekst}, isbn = {978-953-175-339-5}, title = {Osobni i kontekstualni ciljevi postignu\'{c}a: u\v{c}inci na upotrebu strategija u\v{c}enja, interes i postignu\'{c}e u u\v{c}enju ekspozitornog teksta}, keyword = {ciljevi postignu\'{c}a, u\v{c}enje, strategije u\v{c}enja, interes, ekspozitorni tekst}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2009}, pages = {81-81}, keywords = {achievement goals, learning, learning strategies, interest, expository text}, isbn = {978-953-175-339-5}, title = {Personal and contextual achievement goals: The effects on learning stategies employment, interest and achievement in learning from expository text}, keyword = {achievement goals, learning, learning strategies, interest, expository text}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font