Pregled bibliografske jedinice broj: 400804
Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća: učinci na upotrebu strategija učenja, interes i postignuće u učenju ekspozitornog teksta
Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća: učinci na upotrebu strategija učenja, interes i postignuće u učenju ekspozitornog teksta // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, D., Kamenov, Ž., Mikac, U., Urch, D. (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 81-81 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 400804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobni i kontekstualni ciljevi postignuća: učinci na upotrebu strategija učenja, interes i postignuće u učenju ekspozitornog teksta
(Personal and contextual achievement goals: The effects on learning stategies employment, interest and achievement in learning from expository text)
Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ Ljubotina, D., Kamenov, Ž., Mikac, U., Urch, D. - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 81-81
ISBN
978-953-175-339-5
Skup
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ciljevi postignuća; učenje; strategije učenja; interes; ekspozitorni tekst
(achievement goals; learning; learning strategies; interest; expository text)
Sažetak
Iako istraživanja sugeriraju da bi istovremena usmjerenost na učenje i izvedbu mogla predstavljati najadaptivniju orijentaciju u situacijama postignuća, odnos između multiplih kontekstualnih ciljeva i ishoda učenja, kao i moguće interakcije osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća, rijetko su ispitivani. Stoga je svrha ovog istraživanja ispitati ulogu kontekstualnih ciljeva postignuća zadanih u vidu ciljne strukture zadatka učenja u učenju ekspozitornog teksta u razrednom okruženju. Ispitano je postoje li razlike u upotrebi strategija učenja, interesu i postignuću učenika u funkciji kontekstualnih ciljeva (usmjerenost na učenje, usmjerenost na izvedbu putem uključivanja, kombinacija usmjerenost na učenje/usmjerenost na izvedbu putem uključivanja). Također je ispitano postoje li interakcije između osobnih i kontekstualnih ciljeva i kako one utječu na ispitivane ishode učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 200 učenika srednje škole. Razredna odjeljenja raspoređena su u jedan od tri eksperimentalna ili kontrolni uvjet. Manipulacija ciljeva je izvršena uputom za indukciju ciljne strukture zadatka učenja. U uvjetu usmjerenosti na učenje, istaknuta je intrinzična vrijednost zadatka i mogućnost stjecanja znanja kao osnovna svrha učenja. U uvjetu usmjerenosti na izvedbu putem uključivanja, naglasak je bio na učenju kao pripremi za provjeru znanja uz ocjenjivanje, a s ciljem postizanja što boljih rezultata u usporedbi s drugim učenicima. Uputa za uvjet multiplih ciljeva sadržavala je elemente obje upute. Nakon individualnog učenja teksta u razrednom okruženju ispitan je interes prema sadržaju teksta za učenje, upotreba strategija učenja Upitnikom motivacijskih strategija za učenje (Pintrich i sur., 1993), te postignuće učenika u učenju teksta. Za procjenu osobnih ciljeva postignuća korištena je Skala uzoraka adaptivnog učenja (Midgley i sur., 2000). Rezultati istraživanja interpretirani su u kontekstu modela multiplih ciljeva, te analize aditivnih, interaktivnih, specijaliziranih i selektivnih učinaka ciljeva postignuća na ispitane ishode učenja ekspozitornog teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)