Pregled bibliografske jedinice broj: 400762
Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika
Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika // Društvena istraživanja, 20 (2011), 1; 189-210 doi:10.5559/di.20.1.10 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 400762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika
(Reading skill in early adolescence: Student profiles)
Autori
Rončević Zubković, Barbara
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 20
(2011), 1;
189-210
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
čitanje; razumijevanje; strategije; radno pamćenje
(reading; comprehension; strategies; working memory)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ustanoviti mogu li se prepoznati homogene skupine, odnosno profili učenika s obzirom na uspješnost razumijevanja i brzinu čitanja, razvijenost rječnika, raspon kratkoročnog i radnog pamćenja te uspješnost korištenja strategija čitanja. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika sedmih razreda (98 dječaka i 88 djevojčica). Ispitivalo se razumijevanje triju kraćih tekstova i mjerila se brzina čitanja jednog od njih. Učenici su rješavali i test rječnika, upitnik strategijskog čitanja, zadatke kratkoročnog i radnog pamćenja te se ispitivala uspješnost prepoznavanja fokusnih riječi u rečenici i nepodudarnih rečenica u tekstu. Klaster analizom su se jasno izdvojila četiri profila učenika. Prvi klaster čine loši čitači koji na svim zadacima postižu ispodprosječne rezultate. Četvrti klaster čine dobri čitači koji postižu iznadprosječne rezultate na svim varijablama, osim u brzini čitanja, koja je prosječna. Drugi i treći klaster čine učenici s prosječnim razumijevanjem, brzinom čitanja i rječnikom te prosječnom uspješnošću prepoznavanja fokusnih riječi i nepodudarnih rečenica. Učenici iz drugog klastera imaju značajno manji raspon kratkoročnog i radnog pamćenja od učenika iz trećeg klastera, ali izvještavaju da češće od njih koriste strategije čitanja. Rezultati idu u prilog teorijama koje naglašavaju važnost upotrebe kompenzacijskih strategija kojima se mogu nadvladati ograničenja u rasponu radnog pamćenja (Walczyk i sur., 2001 ; 2007).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Barbara Rončević Zubković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
- Social Services Abstracts
- Political Science Complete
- EBSCO
- Scopus