Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 400762

Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika


Rončević Zubković, Barbara
Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika // Društvena istraživanja, 20 (2011), 1; 189-210 doi:10.5559/di.20.1.10 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 400762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika
(Reading skill in early adolescence: Student profiles)

Autori
Rončević Zubković, Barbara

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 20 (2011), 1; 189-210

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
čitanje; razumijevanje; strategije; radno pamćenje
(reading; comprehension; strategies; working memory)

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ustanoviti mogu li se prepoznati homogene skupine, odnosno profili učenika s obzirom na uspješnost razumijevanja i brzinu čitanja, razvijenost rječnika, raspon kratkoročnog i radnog pamćenja te uspješnost korištenja strategija čitanja. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika sedmih razreda (98 dječaka i 88 djevojčica). Ispitivalo se razumijevanje triju kraćih tekstova i mjerila se brzina čitanja jednog od njih. Učenici su rješavali i test rječnika, upitnik strategijskog čitanja, zadatke kratkoročnog i radnog pamćenja te se ispitivala uspješnost prepoznavanja fokusnih riječi u rečenici i nepodudarnih rečenica u tekstu. Klaster analizom su se jasno izdvojila četiri profila učenika. Prvi klaster čine loši čitači koji na svim zadacima postižu ispodprosječne rezultate. Četvrti klaster čine dobri čitači koji postižu iznadprosječne rezultate na svim varijablama, osim u brzini čitanja, koja je prosječna. Drugi i treći klaster čine učenici s prosječnim razumijevanjem, brzinom čitanja i rječnikom te prosječnom uspješnošću prepoznavanja fokusnih riječi i nepodudarnih rečenica. Učenici iz drugog klastera imaju značajno manji raspon kratkoročnog i radnog pamćenja od učenika iz trećeg klastera, ali izvještavaju da češće od njih koriste strategije čitanja. Rezultati idu u prilog teorijama koje naglašavaju važnost upotrebe kompenzacijskih strategija kojima se mogu nadvladati ograničenja u rasponu radnog pamćenja (Walczyk i sur., 2001 ; 2007).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Rončević Zubković, Barbara
Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika // Društvena istraživanja, 20 (2011), 1; 189-210 doi:10.5559/di.20.1.10 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Rončević Zubković, B. (2011) Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika. Društvena istraživanja, 20 (1), 189-210 doi:10.5559/di.20.1.10.
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara}, year = {2011}, pages = {189-210}, DOI = {10.5559/di.20.1.10}, keywords = {\v{c}itanje, razumijevanje, strategije, radno pam\'{c}enje}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, doi = {10.5559/di.20.1.10}, volume = {20}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Vje\v{s}tina \v{c}itanja u ranoj adolescenciji: Profili u\v{c}enika}, keyword = {\v{c}itanje, razumijevanje, strategije, radno pam\'{c}enje} }
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara}, year = {2011}, pages = {189-210}, DOI = {10.5559/di.20.1.10}, keywords = {reading, comprehension, strategies, working memory}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, doi = {10.5559/di.20.1.10}, volume = {20}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Reading skill in early adolescence: Student profiles}, keyword = {reading, comprehension, strategies, working memory} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
  • Social Services Abstracts
  • Political Science Complete
  • EBSCO
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font