Pregled bibliografske jedinice broj: 400701
Standardi vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi biologije
Standardi vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi biologije // Napredak (Zagreb), 149 (2008), 2; 125-141 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 400701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Standardi vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi biologije
(Evaluation and assessment criteria in the teaching of biology)
Autori
Borić, Edita ; Radanović, Ines ; Ništ, Marina
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 149
(2008), 2;
125-141
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
standardi vrednovanja ; nastava biologije ; elementi ocjenjivanja ; kriteriji ocjenjivanja ; samovrednovanje
(evaluation ; standards ; biology teaching ; assessment descriptors ; assessment criteria ; self-assessment)
Sažetak
Cilj istraživanja prikazanog u radu bio je utvrditi važnost jednoznačnih elemenata i kriterija vrjednovanja pri ocjenjivanju u nastavi biologije te ponuditi prijedlog koji će nastavniku i učeniku omogućiti provjeru vlastitog odgojno-obrazovnog učinka da bi objektivno procijenili svoje mjesto na ljestvici izvrsnosti. Istraživanje je provedeno od 2004. do 2006. godine sa 650-ero nastavnika biologije osnovnih i srednjih škola u hrvatskoj. Primjenjena je metoda rada na dokumentaciji, statistička obrada podataka, metoda deskripcije i intervjua. Provedena je pedagoška radionica „ Vrednovanje, praćenje i ocjenjivanje unastavi biologije“ s nastavnicima biologije u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje uz suradnju metodiččara biologije. Cilj provedene radionice bio je osvijestiti kod nastavnika probleme koji se javljaju pri ocjenjivanju te na osnovinjihovih prijedloga uskladiti elemente ocjenjivanja eseja i aktivnosti učenika na nastavi biologije. Rezultati istraživanja prikazani u ovome radu upućuju na nepodudarnost elemenata pri ocjenjivanju učenika od nastavnika i na odstupanje od obrazovnih postignuća koja su propisana nastavnim programom za nastavne predmete priroda i biologija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts