Pregled bibliografske jedinice broj: 400612
Prilog validaciji konstrukta emocionalne inteligencije u uzorku osnovnoškolaca
Prilog validaciji konstrukta emocionalne inteligencije u uzorku osnovnoškolaca // XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 45-45 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 400612 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog validaciji konstrukta emocionalne inteligencije u uzorku osnovnoškolaca
(Contribution to the validation of emotional intelligence construct in a sample of elementary school pupils)
Autori
Buško, Vesna ; Babić, Ana ; Ivanović, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova
/ Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008, 45-45
ISBN
978-953-7237-34-9
Skup
XVI. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; konstruktna valjanost; kriterijska valjanost; adolescenti
(emotional intelligence; construct validity; criterion validity; adolescents)
Sažetak
Rad je zamišljen kao prikaz dijela empirijskih provjera vezanih uz predložene operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije i njoj srodnih konstrukata. Validacijski postupci izvedeni su na dva empirijski nezavisna skupa podataka prikupljenih na uzorcima djece rane adolescentne dobi. Na prvom skupu podataka (N1=180) analizirani su međusobni odnosi rezultata dobivenih primjenom dvaju instrumenata konstruiranih u obliku objektivnih testova maksimalnog učinka i pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije odmjerenih na temelju vršnjačkih procjena nekih od komponenata pretpostavljenih modelom Mayera i Saloveya (1997). Ispitivanje na drugom uzorku adolescenata (N2=202) poslužilo je za prikupljanje konvergentnih i diskriminantnih podataka temeljenih na jednako operacionaliziranim vršnjačkim procjenama emocionalne inteligencije i novoizrađenom upitniku za samoprocjenu empatije namijenjenom djeci. Konfirmatornim postupcima provedenim na oba skupa podataka provjerena je unutrašnja struktura i pretpostavljene relacije mjera ispitanih konstrukata. Također, provjeren je aditivni prediktivni značaj mjera emocionalne inteligencije u objašnjenju nekih kriterija socijalne prilagodbe učenika definirane sociometrijskim statusom i pokazateljima agresivnosti djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb