Pregled bibliografske jedinice broj: 400595
Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole
Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole, 2009., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Studij psihologije, Osijek
CROSBI ID: 400595 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole
(Relationship of intelligence and some personality factors from the Big Five model with school success in final high school grades)
Autori
Ivić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Studij psihologije
Mjesto
Osijek
Datum
13.05
Godina
2009
Stranica
32
Mentor
Matešić, Krunoslav
Ključne riječi
inteligencija; osobine ličnosti; školski uspjeh; Domino 2000; BFQ
(intelligence; personality traits; school success; Domino 2000; BFQ)
Sažetak
Cilj je istraživanja bio utvrditi odnos između nekih osobina ličnosti, inteligencije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 17 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti korišten je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Inteligencija je mjerena testom neverbalne inteligencije Domino 2000. Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine te ocjene iz grupe društvenih i prirodnih predmeta. Analiza je korelacija pokazala da je dimenzija Savjesnosti, uključujući i obje njene poddimenzije (Temeljitost i Ustrajnost), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom je analizom utvrđeno da glavne dimenzije ličnosti i inteligencija zajedno objašnjavaju 17, 9% varijance općeg školskog uspjeha pri čemu od varijabli ličnosti osobina Savjesnosti ima najveći doprinos. Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela "Velikih pet" mogu doprinijeti objašnjenju varijacije školskog uspjeha. Ključne riječi: inteligencija, osobine ličnosti, školski uspjeh, Domino 2000, BFQ
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Krunoslav Matešić
(mentor)