Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 400554

Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole


Didović, Martina; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole // Psihologijske teme, 18 (2009), 1; 99-117 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 400554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole
(Different aspects of vocabulary knowledge and text comprehension in elementary school students)

Autori
Didović, Martina ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 18 (2009), 1; 99-117

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
rječnik ; dosjećanje ; prepoznavanje ; razumijevanje teksta
(vocabulary ; recall ; recognition ; text comprehension)

Sažetak
S obzirom na to da se poznavanje rječnika u dosadašnjim istraživanjima pokazalo kao jedan od ključnih faktora, kako u postizanju uspjeha na zadacima razumijevanja teksta, tako i na području školskog uspjeha, cilj ovog istraživanja bio je ispitati koji stupanj snage poznavanja rječnika može najbolje predicirati uspjeh na zadatku razumijevanja teksta učenika četvrtih i osmih razreda osnovne škole. Herschel-ov test rječnika (1963) korišten je kao mjera aktivnog/pasivnog prepoznavanja forme riječi/značenja. Također je ispitano aktivno dosjećanje forme riječi i pasivno dosjećanje značenja riječi. Razumijevanje teksta ispitano je putem odgovora na pitanja o odlomcima iz knjiga propisanih kao lektira za 4. i 8. razred osnovne škole. Rezultati su pokazali da je aktivno dosjećanje najteži zadatak, zatim pasivno dosjećanje, a aktivno/pasivno prepoznavanje pokazao se najlakšim zadatkom. Djevojčice u 8. razredu imaju bogatiji rječnik i bolje razumiju tekst od dječaka. Najboljim prediktorom razumijevanja teksta i kod učenika četvrtih kao i kod učenika osmih razreda pokazalo se pasivno dosjećanje značenja riječi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Didović, Martina; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole // Psihologijske teme, 18 (2009), 1; 99-117 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Didović, M. & Kolić-Vehovec, S. (2009) Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole. Psihologijske teme, 18 (1), 99-117.
@article{article, author = {Didovi\'{c}, Martina and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2009}, pages = {99-117}, keywords = {rje\v{c}nik, dosje\'{c}anje, prepoznavanje, razumijevanje teksta}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1332-0742}, title = {Razli\v{c}iti aspekti poznavanja rje\v{c}nika i razumijevanje teksta kod u\v{c}enika osnovne \v{s}kole}, keyword = {rje\v{c}nik, dosje\'{c}anje, prepoznavanje, razumijevanje teksta} }
@article{article, author = {Didovi\'{c}, Martina and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2009}, pages = {99-117}, keywords = {vocabulary, recall, recognition, text comprehension}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1332-0742}, title = {Different aspects of vocabulary knowledge and text comprehension in elementary school students}, keyword = {vocabulary, recall, recognition, text comprehension} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font