Pregled bibliografske jedinice broj: 400554
Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole
Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole // Psihologijske teme, 18 (2009), 1; 99-117 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 400554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Različiti aspekti poznavanja rječnika i
razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole
(Different aspects of vocabulary knowledge and text
comprehension in elementary school students)
Autori
Didović, Martina ; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 18
(2009), 1;
99-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rječnik ; dosjećanje ; prepoznavanje ; razumijevanje teksta
(vocabulary ; recall ; recognition ; text comprehension)
Sažetak
S obzirom na to da se poznavanje rječnika u dosadašnjim istraživanjima pokazalo kao jedan od ključnih faktora, kako u postizanju uspjeha na zadacima razumijevanja teksta, tako i na području školskog uspjeha, cilj ovog istraživanja bio je ispitati koji stupanj snage poznavanja rječnika može najbolje predicirati uspjeh na zadatku razumijevanja teksta učenika četvrtih i osmih razreda osnovne škole. Herschel-ov test rječnika (1963) korišten je kao mjera aktivnog/pasivnog prepoznavanja forme riječi/značenja. Također je ispitano aktivno dosjećanje forme riječi i pasivno dosjećanje značenja riječi. Razumijevanje teksta ispitano je putem odgovora na pitanja o odlomcima iz knjiga propisanih kao lektira za 4. i 8. razred osnovne škole. Rezultati su pokazali da je aktivno dosjećanje najteži zadatak, zatim pasivno dosjećanje, a aktivno/pasivno prepoznavanje pokazao se najlakšim zadatkom. Djevojčice u 8. razredu imaju bogatiji rječnik i bolje razumiju tekst od dječaka. Najboljim prediktorom razumijevanja teksta i kod učenika četvrtih kao i kod učenika osmih razreda pokazalo se pasivno dosjećanje značenja riječi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- Scopus