Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 400528

(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji


Pečjak, Sonja; Kolić-Vehovec, Svjetlana; Rončević Zubković Barbara; Ajdišek, Neža
(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji // Suvremena psihologija, 12 (2009), 2; 257-270 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 400528 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji
((Meta)cognitive and motivational predictors of text comprehension of adolescents in Croatia and Slovenia)

Autori
Pečjak, Sonja ; Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković Barbara ; Ajdišek, Neža

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 12 (2009), 2; 257-270

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
razumijevanje teksta; rječnik; metakognitivno znanje; sažimanje; motivacija za čitanje
(text comprehension; vocabulary; metacogntiive knowledge; summarizing; reading motivation)

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi obrasce povezanosti (meta)kognitivnih i motivacijskih varijabli i utvrditi značajne prediktore razumijevanja. Istraživanje je provedeno na uzorcima učenika osmih razreda osnovne škole u Hrvatskoj (N = 240) i devetih razreda osnovne škole u Sloveniji (N = 265). Razumijevanje ekspozitornog i narativnog teksta ispitano je tekstovima iz međunarodnog ispitivanja pismenosti IEA (1991). Također su primijenjeni test riječnika (Hershel, 1963), upitnik metakognitivnog znanja i zadatak sažimanja, kao i Upitnik motivacije za čitanje (Peklaj i Bucik, 2003). Najbolji prediktor razumijevanja kod svih učenika je rječnik, dok je kod učenika u Hrvatskoj važan prediktor i intrinzična motivacija za čitanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Pečjak, Sonja; Kolić-Vehovec, Svjetlana; Rončević Zubković Barbara; Ajdišek, Neža
(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji // Suvremena psihologija, 12 (2009), 2; 257-270 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Pečjak, S., Kolić-Vehovec, S., Rončević Zubković Barbara & Ajdišek, N. (2009) (Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji. Suvremena psihologija, 12 (2), 257-270.
@article{article, author = {Pe\v{c}jak, Sonja and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Ajdi\v{s}ek, Ne\v{z}a}, year = {2009}, pages = {257-270}, keywords = {razumijevanje teksta, rje\v{c}nik, metakognitivno znanje, sa\v{z}imanje, motivacija za \v{c}itanje}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji}, keyword = {razumijevanje teksta, rje\v{c}nik, metakognitivno znanje, sa\v{z}imanje, motivacija za \v{c}itanje} }
@article{article, author = {Pe\v{c}jak, Sonja and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Ajdi\v{s}ek, Ne\v{z}a}, year = {2009}, pages = {257-270}, keywords = {text comprehension, vocabulary, metacogntiive knowledge, summarizing, reading motivation}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {(Meta)cognitive and motivational predictors of text comprehension of adolescents in Croatia and Slovenia}, keyword = {text comprehension, vocabulary, metacogntiive knowledge, summarizing, reading motivation} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • CSA-Social Science Collection
  • Linguistic and language behavior abstracts
  • ISI Social Scisearch
  • Journal Citation Reports/Social Science Edition





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font