Pregled bibliografske jedinice broj: 400528
(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji
(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji // Suvremena psihologija, 12 (2009), 2; 257-270 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 400528 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji
((Meta)cognitive and motivational predictors of text comprehension of adolescents in Croatia and Slovenia)
Autori
Pečjak, Sonja ; Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković Barbara ; Ajdišek, Neža
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 12
(2009), 2;
257-270
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
razumijevanje teksta; rječnik; metakognitivno znanje; sažimanje; motivacija za čitanje
(text comprehension; vocabulary; metacogntiive knowledge; summarizing; reading motivation)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi obrasce povezanosti (meta)kognitivnih i motivacijskih varijabli i utvrditi značajne prediktore razumijevanja. Istraživanje je provedeno na uzorcima učenika osmih razreda osnovne škole u Hrvatskoj (N = 240) i devetih razreda osnovne škole u Sloveniji (N = 265). Razumijevanje ekspozitornog i narativnog teksta ispitano je tekstovima iz međunarodnog ispitivanja pismenosti IEA (1991). Također su primijenjeni test riječnika (Hershel, 1963), upitnik metakognitivnog znanja i zadatak sažimanja, kao i Upitnik motivacije za čitanje (Peklaj i Bucik, 2003). Najbolji prediktor razumijevanja kod svih učenika je rječnik, dok je kod učenika u Hrvatskoj važan prediktor i intrinzična motivacija za čitanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- CSA-Social Science Collection
- Linguistic and language behavior abstracts
- ISI Social Scisearch
- Journal Citation Reports/Social Science Edition