Pregled bibliografske jedinice broj: 400317
Postupci motivacije i aktualizacije u metodičkom oblikovanju romana Mate Balote Tijesna zemlja kao lektirne knjige
Postupci motivacije i aktualizacije u metodičkom oblikovanju romana Mate Balote Tijesna zemlja kao lektirne knjige // Zbornik Ivana Mimice u povodu 70. rođendana / Bjelanović, Živko ; Pilić, Šime (ur.).
Split: Visoka učiteljska škola u Splitu ; Časopis Školski vjesnik, 2003. str. 127-140
CROSBI ID: 400317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postupci motivacije i aktualizacije u metodičkom oblikovanju romana Mate Balote Tijesna zemlja kao lektirne knjige
(Motivation and actualisation interventions in the didactic rendition of Mate Balota's novel Tijesna zemlja (Narrow Land) as a swet book on the required reading list)
Autori
Benjak, Mirjana ; Požgaj Hadži, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Zbornik Ivana Mimice u povodu 70. rođendana
Urednik/ci
Bjelanović, Živko ; Pilić, Šime
Izdavač
Visoka učiteljska škola u Splitu ; Časopis Školski vjesnik
Grad
Split
Godina
2003
Raspon stranica
127-140
ISBN
953-99200-0-0
Ključne riječi
lektirna knjiga, književni interesi i recepcijske mogućnosti učenika, postupci motivacije i aktualizacije
Sažetak
Roman Tijesna zemlja Mate Balote ove je godine po prvi put uvršten na popis lektire (za VIII. razred osnovne škole). Pred priređivačima lektirne knjige stoje mnogi zadaci koje valja riješiti u kontekstu cjelokupnog sustava osnovnoškolskog književnog odgoja i obrazovanja: od tehničko-likovne razine do didaktičkog/metodičkog oblikovanja knjige. Lektirna bi knjiga, naime, morala imati sve karakteristike školske knjige, na što se, nažalost posljednjih godina u njezinu oblikovanju prečesto « ; zaboravlja» ; . U slučaju priređivanja Tijesne zemlje kao lektirne knjige posebno se uzdvaja problem koji se tiče književnoh interesa i recepcijskih mogućnosti učenika VIII. razreda: Tijesna zemlja je povijesni roman napisan s obiljem dijalektalnih rečenica. Kako bi se motiviralo učenike na čitanje i uklonile zapreke u recepciji i razumijevanju Balotina romana smatramo da bi uvođenje postupaka motivacije i aktualizacije u metodičko oblikovanje knjige olakšalo uvođenje učenika u svijet njima skoro nepoznata istarskog književnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija