Pregled bibliografske jedinice broj: 399657
Kreativnost učitelja kao značajna kompetencija nastavničke profesije
Kreativnost učitelja kao značajna kompetencija nastavničke profesije // Kompetencije i kompetentnost učitelja : zbornik radova, Osijek, 18. i 19. travnja 2007. = Competences and teacher competence : proceedings / Nada Babić (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 421-428 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 399657 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost učitelja kao značajna kompetencija nastavničke profesije
(Teacher's creativity as Key competence of teacher profession)
Autori
Bognar, Ladislav ; Bognar, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kompetencije i kompetentnost učitelja : zbornik radova, Osijek, 18. i 19. travnja 2007. = Competences and teacher competence : proceedings
/ Nada Babić - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007, 421-428
ISBN
978-953-6965-11-3
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij Kompetencije i kompetentnost učitelja (2007 ; Osijek)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Fenomen kreativnosti ; kreativnost učitelja ; kreativnost učenika ; poticanje kreativnosti ; zajednice učenja
(Human creativity ; teachers’ creativity ; students’ creativity ; creative teaching ; learning community.)
Sažetak
Fenomen ljudske kreativnosti počeo se temeljitije istraživati u drugoj polovici prošlog stoljeća. Od prvobitnog shvaćanja da su kreativni samo neki odabrani pojedinci, a da većina ljudi tu osobinu ne posjeduje došlo se do shvaćanja da je to jedna od temeljnih ljudskih karakteristika koja se može poticati i odgajati, ali isto tako i potisnuti i onemogućavati. Treffinger i sur. (2002, ) razvrstali su značajke kreativnosti u četiri kategorije: (1) stvaranje ideja za koje je bitno divergentno mišljenje, (2) produbljivanje ideja za koje je karakteristično konvergentno mišljenje, (3) osobine ličnosti kao što su hrabrost i otvorenost za istraživanje novih ideja i (4) uvažavanje vlastite intuicije. Kreativnost učitelja je pretpostavka razvoja kreativnosti učenika. Prema Horng i sur. (2005.) na kreativnost učitelja pored nekih osobnih karakteristika ima utjecaj vlastito djetinjstvo u kojem su odrastali i podrška i poticaji koje su imali prvenstveno od vlastitih roditelja. Pored toga djeluje vlastita posvećenost poslu kojeg obavljaju, intrinzična motivacija koju nalaze u samom vlastitom kreativnom činu, ali i rezultatima koji su vidljivi u oslobađanju učeničke kreativnosti. Način školovanja budućih učitelja bitan je za razvoj kreativnosti učitelja, ali i za njihovo osposobljavanje kako bi i sami mogli koristiti nastavne strategije i oblike koji potiču i omogućavaju kreativno iskazivanje učenika. Budući da sustav školovanja koji su prethodno prošli često nije bio u funkciji razvoja kreativnosti bitno je postupno uvođenje studenata u nastavu koja je bitno drugačija od one na koju su navikli. Pored školovanja možda još i veće značenje ima proces permanentne edukacije učitelja koja ne smije biti autoritarno dociranje i davanje uputa učiteljima nego proces vlastitog promišljanja posla koji obavljaju pri čemu značajan oblik mogu biti zajednice učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek