Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 399657

Kreativnost učitelja kao značajna kompetencija nastavničke profesije


Bognar, Ladislav; Bognar, Branko
Kreativnost učitelja kao značajna kompetencija nastavničke profesije // Kompetencije i kompetentnost učitelja : zbornik radova, Osijek, 18. i 19. travnja 2007. = Competences and teacher competence : proceedings / Nada Babić (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 421-428 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 399657 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kreativnost učitelja kao značajna kompetencija nastavničke profesije
(Teacher's creativity as Key competence of teacher profession)

Autori
Bognar, Ladislav ; Bognar, Branko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kompetencije i kompetentnost učitelja : zbornik radova, Osijek, 18. i 19. travnja 2007. = Competences and teacher competence : proceedings / Nada Babić - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007, 421-428

ISBN
978-953-6965-11-3

Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij Kompetencije i kompetentnost učitelja (2007 ; Osijek)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Fenomen kreativnosti ; kreativnost učitelja ; kreativnost učenika ; poticanje kreativnosti ; zajednice učenja
(Human creativity ; teachers’ creativity ; students’ creativity ; creative teaching ; learning community.)

Sažetak
Fenomen ljudske kreativnosti počeo se temeljitije istraživati u drugoj polovici prošlog stoljeća. Od prvobitnog shvaćanja da su kreativni samo neki odabrani pojedinci, a da većina ljudi tu osobinu ne posjeduje došlo se do shvaćanja da je to jedna od temeljnih ljudskih karakteristika koja se može poticati i odgajati, ali isto tako i potisnuti i onemogućavati. Treffinger i sur. (2002, ) razvrstali su značajke kreativnosti u četiri kategorije: (1) stvaranje ideja za koje je bitno divergentno mišljenje, (2) produbljivanje ideja za koje je karakteristično konvergentno mišljenje, (3) osobine ličnosti kao što su hrabrost i otvorenost za istraživanje novih ideja i (4) uvažavanje vlastite intuicije. Kreativnost učitelja je pretpostavka razvoja kreativnosti učenika. Prema Horng i sur. (2005.) na kreativnost učitelja pored nekih osobnih karakteristika ima utjecaj vlastito djetinjstvo u kojem su odrastali i podrška i poticaji koje su imali prvenstveno od vlastitih roditelja. Pored toga djeluje vlastita posvećenost poslu kojeg obavljaju, intrinzična motivacija koju nalaze u samom vlastitom kreativnom činu, ali i rezultatima koji su vidljivi u oslobađanju učeničke kreativnosti. Način školovanja budućih učitelja bitan je za razvoj kreativnosti učitelja, ali i za njihovo osposobljavanje kako bi i sami mogli koristiti nastavne strategije i oblike koji potiču i omogućavaju kreativno iskazivanje učenika. Budući da sustav školovanja koji su prethodno prošli često nije bio u funkciji razvoja kreativnosti bitno je postupno uvođenje studenata u nastavu koja je bitno drugačija od one na koju su navikli. Pored školovanja možda još i veće značenje ima proces permanentne edukacije učitelja koja ne smije biti autoritarno dociranje i davanje uputa učiteljima nego proces vlastitog promišljanja posla koji obavljaju pri čemu značajan oblik mogu biti zajednice učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Branko Bognar (autor)

Avatar Url Ladislav Bognar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bognar, Ladislav; Bognar, Branko
Kreativnost učitelja kao značajna kompetencija nastavničke profesije // Kompetencije i kompetentnost učitelja : zbornik radova, Osijek, 18. i 19. travnja 2007. = Competences and teacher competence : proceedings / Nada Babić (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 421-428 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bognar, L. & Bognar, B. (2007) Kreativnost učitelja kao značajna kompetencija nastavničke profesije. U: Nada Babić (ur.)Kompetencije i kompetentnost učitelja : zbornik radova, Osijek, 18. i 19. travnja 2007. = Competences and teacher competence : proceedings.
@article{article, author = {Bognar, Ladislav and Bognar, Branko}, year = {2007}, pages = {421-428}, keywords = {Fenomen kreativnosti, kreativnost u\v{c}itelja, kreativnost u\v{c}enika, poticanje kreativnosti, zajednice u\v{c}enja}, isbn = {978-953-6965-11-3}, title = {Kreativnost u\v{c}itelja kao zna\v{c}ajna kompetencija nastavni\v{c}ke profesije}, keyword = {Fenomen kreativnosti, kreativnost u\v{c}itelja, kreativnost u\v{c}enika, poticanje kreativnosti, zajednice u\v{c}enja}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bognar, Ladislav and Bognar, Branko}, year = {2007}, pages = {421-428}, keywords = {Human creativity, teachers’ creativity, students’ creativity, creative teaching, learning community.}, isbn = {978-953-6965-11-3}, title = {Teacher's creativity as Key competence of teacher profession}, keyword = {Human creativity, teachers’ creativity, students’ creativity, creative teaching, learning community.}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font