Pregled bibliografske jedinice broj: 399639
Suradničko učenje u sveučilišnoj nastavi
Suradničko učenje u sveučilišnoj nastavi // Život i škola, Časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 15-16 (2006), 1-2; 7-16 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 399639 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradničko učenje u sveučilišnoj nastavi
(Cooperative Learning in Higher Education)
Autori
Bognar, Ladislav
Izvornik
Život i škola, Časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 15-16
(2006), 1-2;
7-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
suradnja; natjecanje; suradničko učenje; grupni oblik; efikasnost; socijalne kompetencije; razvoj samopouzdanja; sveučilišna nastava; nastava didaktike
(cooperation; competition; cooperative learning; group work; achievement; social competences; self esteem; university teaching; didactic teaching)
Sažetak
Pojam suradničko učenje (cooperative learning) javio se najprije kod američkih autora kao odgovor na natjecateljsko učenje (competitive learning). Na to su utjecala istraživanja Lewina o kooperativnim i kompetitivnom odnosima u grupnoj dinamici. U evropskoj didaktici već je od ranije bio afirmiran grupni oblik (pored frontalnog i individualnog) pa se taj termin prihvaća kao sinonim za grupni oblik dajući naglasak na kvalitetu odnosa koje taj oblik treba njegovati. U sveučilišnoj nastavi još uvijek postoje shvaćanja da ona mora biti predavačka i da to odražava njenu visoku znanstvenu razinu, pa se čak smatralo da didaktičke spoznaje vrijede samo za školske, a ne i fakultetske uvjete. Danas se te zablude prevladavaju i sve više se radi na napuštanju neproduktivne predavačke nastave. Ovo je posebno važno za fakultete koji spremaju za nastavnička zvanja jer na njima moraju studenti i doživjeti suvremenu nastavu kako bi je mogli i sami izvoditi. Na nastavi didaktike već godinama upravo to činimo i suradničko učenje predstavlja jedan od najvažnijih pristupa. Iz rezultata ispitivanja provedenog sa 167 studenata vidljiv je pozitivan odnos studenata prema nastavi već nakon prvog semestra. 80% studenata je vrlo zainteresirano za ovaj predmet, 19% još nema jasan stav, a 1% nije zainteresirano jer svoju budućnost ne vide u nastavničkom zvanju. Prevladava ugodna emocionalna klima jer 85% emocija koje se javljaju na nastavi po njihovim izjavama su ugodne emocije, a od 15% neugodnih 12% otpada na zabrinutost zbog problema koji ih čekaju u praksi. Studenti smatraju da se na takvoj nastavi više nauči nego li na klasičnim predavanjima, da se potiče kreativnost i pozitivni socijalni odnosi, te razvija samopouzdanje i osjećaj kompetentnosti za buduće zvanje koje će obavljati. Suradničko učenje je jedan od mogućih putova osuvremenjivanja sveučilišne nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ladislav Bognar
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA International Bibliography