Pregled bibliografske jedinice broj: 39960
Kako predškolska ustanova može pozitivno utjecati na dijete (s posebnim potrebama) i na njegovu obitelj
Kako predškolska ustanova može pozitivno utjecati na dijete (s posebnim potrebama) i na njegovu obitelj // II savjetovanje o odgoju i izobrazbi djece Roma u Hrvatskoj / Mirko Leich (ur.).
Virovitica: Savez udruženja Roma Hrvatske, 1996. str. 35-37 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 39960 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako predškolska ustanova može pozitivno utjecati na dijete (s posebnim potrebama) i na njegovu obitelj
(How can a pre-school institution positively influence a child ( with special needs) and its family)
Autori
Jakubin, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
II savjetovanje o odgoju i izobrazbi djece Roma u Hrvatskoj
/ Mirko Leich - Virovitica : Savez udruženja Roma Hrvatske, 1996, 35-37
Skup
II. savjetovanje o odgoju i izobrazbi djece Roma u Hrvatskoj
Mjesto i datum
Križevci, Hrvatska, 27.01.1996
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
.
Sažetak
Predškolska ustanova svojim programom i radnim vremenom prilagođena je potrebama svojih polaznika.
Tu su odgojitelji i drugi stručnjaci koji brinu o zdravlju, odgoju i izobrazbi djece. Odgojni proces je isprepleten s odgojem i životom djeteta u obitelji. Stoga je interakcija obiteljskog odgoja i vrtića kao institucije prijeko potrebna.
U vrtiću se djeca međusobno druže, komuniciraju kroz igru i tako uče.
Ako dijete ne poznaje jezik sredine ili ima neki drugi problem, onemogućeno je u komunikaciji. Problem BILINGVIZMA je kod Roma evidentno prisutan. Dijete još ne zna svoj materinji jezik, a ne zna ni hrvatski.
Malom djetetu treba omogućiti učenje jezika kroz igru. To iziskuje POSEBAN I INDIVIDUALAN PRISTUP U SAVLADAVANJU JEZIKA.
To je PROCES KOJI ZAHTIJEVA STRPLJENJE, VRIJEME, STRUČNOST I SURADNJU USTANOVE I OBITELJI, a svakako zahtijeva DUGOROČNOST.
Stoga je prijeko potrebna edukacija, zdravstveno i socijalno prosvjećivanje roditelja i djece, tj. treba vršiti pozitivni utjecaj i usmjerenost na obiteljski odgoj.
Djeca trebaju stjecati radne navike, osjetiti VESELJE PRI RADU. A OSJEĆAJ USPJEHA JE MISAO VODILJA KROZ CIJELI POSTUPAK.
Treba poticati odgovorno roditeljstvo, osvijestiti i uputiti jednu MAJKU (OCA) da ona (on) zna da je model u ponašanju svoje djece.
OBITELJ je okosnica koja je potrebna svakom čovjeku. Ozračje ljubavi koja zrači iz sretne obitelji i te kako ima vidljiv znak na djeci kao našem ogledalu, što DJETETU daje SIGURNOST.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti