Pregled bibliografske jedinice broj: 399331
Osobine ličnosti i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha kod srednjoškolaca
Osobine ličnosti i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha kod srednjoškolaca // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: program i sažeci priopćenja / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 128-128 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 399331 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine ličnosti i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha kod srednjoškolaca
(Predicting School Achievement from Personality and Ability in High School)
Autori
Kozina, Mihael ; Rebernjak, Blaž
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: program i sažeci priopćenja
/ Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 128-128
ISBN
978-953-175-339-5
Skup
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Školski uspjeh; osobine ličnosti; inteligencija
(School achievement; personality traits; ability)
Sažetak
Problemni test i IPIP100 ispunjavalo je 240 učenika (125 mladića i 115 djevojaka) prvih i drugih razreda 5. gimnazije u Zagrebu. Provedena je regresijska analiza kojom su predviđane školske ocjene na polugodištu na temelju dimenzija ličnosti, inteligencije, broja izostanaka i spola. Rezultat na Problemnom testu se pokazao kao najbolji prediktor uspjeha, a objašnjenju varijance doprinose i savjesnost, broj izostanaka te spol. Rezultati se u velikoj mjeri slažu sa ranijim nalazima, bolji uspjeh u školi postižu djevojke, sudionici koji imaju viši rezultat na Problemnom testu, skali savjesnosti IPIP-a 100 te oni s manjim brojem izostanaka. Pri generalizaciji dobivenih rezultata valja biti oprezan jer se radi o uzorku učenika koji su selekcionirani po sposobnostima i ranijim postignućima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Blaž Rebernjak
(autor)