Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 399331

Osobine ličnosti i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha kod srednjoškolaca


Kozina, Mihael; Rebernjak, Blaž
Osobine ličnosti i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha kod srednjoškolaca // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: program i sažeci priopćenja / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 128-128 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 399331 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osobine ličnosti i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha kod srednjoškolaca
(Predicting School Achievement from Personality and Ability in High School)

Autori
Kozina, Mihael ; Rebernjak, Blaž

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: program i sažeci priopćenja / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 128-128

ISBN
978-953-175-339-5

Skup
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.04.2009. - 25.04.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Školski uspjeh; osobine ličnosti; inteligencija
(School achievement; personality traits; ability)

Sažetak
Problemni test i IPIP100 ispunjavalo je 240 učenika (125 mladića i 115 djevojaka) prvih i drugih razreda 5. gimnazije u Zagrebu. Provedena je regresijska analiza kojom su predviđane školske ocjene na polugodištu na temelju dimenzija ličnosti, inteligencije, broja izostanaka i spola. Rezultat na Problemnom testu se pokazao kao najbolji prediktor uspjeha, a objašnjenju varijance doprinose i savjesnost, broj izostanaka te spol. Rezultati se u velikoj mjeri slažu sa ranijim nalazima, bolji uspjeh u školi postižu djevojke, sudionici koji imaju viši rezultat na Problemnom testu, skali savjesnosti IPIP-a 100 te oni s manjim brojem izostanaka. Pri generalizaciji dobivenih rezultata valja biti oprezan jer se radi o uzorku učenika koji su selekcionirani po sposobnostima i ranijim postignućima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Blaž Rebernjak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kozina, Mihael; Rebernjak, Blaž
Osobine ličnosti i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha kod srednjoškolaca // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: program i sažeci priopćenja / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 128-128 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Kozina, M. & Rebernjak, B. (2009) Osobine ličnosti i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha kod srednjoškolaca. U: Ljubotina, D., Kamenov, Ž., Mikac, U. & Urch, D. (ur.)19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: program i sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Kozina, Mihael and Rebernjak, Bla\v{z}}, year = {2009}, pages = {128-128}, keywords = {\v{S}kolski uspjeh, osobine li\v{c}nosti, inteligencija}, isbn = {978-953-175-339-5}, title = {Osobine li\v{c}nosti i inteligencija kao prediktori \v{s}kolskog uspjeha kod srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {\v{S}kolski uspjeh, osobine li\v{c}nosti, inteligencija}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kozina, Mihael and Rebernjak, Bla\v{z}}, year = {2009}, pages = {128-128}, keywords = {School achievement, personality traits, ability}, isbn = {978-953-175-339-5}, title = {Predicting School Achievement from Personality and Ability in High School}, keyword = {School achievement, personality traits, ability}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font