Pregled bibliografske jedinice broj: 399162
Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi
Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi, 2009., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 399162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi
(Development of some counting principles in preschool children)
Autori
Samardžija, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.06
Godina
2009
Stranica
28
Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna
Ključne riječi
brojenje; dob;
(counting; age;)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti postoje li razlike u uspješnosti brojenja s obzirom na usvojenost "kako brojiti" načela i dob kod djece predškolske dobi, te postoje li razlike u uspješnosti u brojenju i prepoznavanju pogrešaka u brojenju. U istraživanju je sudjelovalo 55 djece, polaznika jednog zagrebačkog dječjeg vrtića, koja su s obzirom na dob bila podijeljena u tri skupine: mlađu (4 godine), srednju (5 godina) i stariju (6 godina). Postupak je obuhvaćao devet zadataka kojima je ispitivano razumijevanje načela smislenog brojenja, odnosno "kako brojiti" načela (Gelman i Meck, 1986): načelo "jedan prema jedan", načelo ordinalnosti te načelo kardinalnosti. Sva djeca su ispitivana na svim zadacima, koji su obuhvaćali zadatke brojenja (proceduralno znanje) i prepoznavanja nepravilnosti brojenja (konceptualno znanje). Pokazalo se da su djeca mlađe skupine manje uspješna u brojenju od djece srednje i starije skupine, dok su djeca srednje i starije skupine bila jednako uspješna. Nadalje, ispitanici su bili značajno uspješniji u zadacima "jedan prema jedan" nego u zadacima kardinalnosti i ordinalnosti, dok između uratka u kardinalnosti i ordinalnosti nije nađena razlika. Što se tiče usporedbe u uspješnosti u prepoznavanju pogrešaka i brojenju, ispitanici su bili uspješniji u prepoznavanju pogrešaka nego u brojenju u zadacima ordinalnosti, podjednako uspješni u prepoznavanju i brojenju u zadacima "jedan prema jedan", dok su u zadacima kardinalnosti bila uspješnija u brojenju nego u prepoznavanju, iz čega slijedi da postavke modela "načelo prije vještina" nisu u potpunosti potvrđene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Vlahović-Štetić
(mentor)