Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 399162

Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi


Samardžija, Tena
Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi, 2009., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 399162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi
(Development of some counting principles in preschool children)

Autori
Samardžija, Tena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
02.06

Godina
2009

Stranica
28

Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna

Ključne riječi
brojenje; dob;
(counting; age;)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti postoje li razlike u uspješnosti brojenja s obzirom na usvojenost "kako brojiti" načela i dob kod djece predškolske dobi, te postoje li razlike u uspješnosti u brojenju i prepoznavanju pogrešaka u brojenju. U istraživanju je sudjelovalo 55 djece, polaznika jednog zagrebačkog dječjeg vrtića, koja su s obzirom na dob bila podijeljena u tri skupine: mlađu (4 godine), srednju (5 godina) i stariju (6 godina). Postupak je obuhvaćao devet zadataka kojima je ispitivano razumijevanje načela smislenog brojenja, odnosno "kako brojiti" načela (Gelman i Meck, 1986): načelo "jedan prema jedan", načelo ordinalnosti te načelo kardinalnosti. Sva djeca su ispitivana na svim zadacima, koji su obuhvaćali zadatke brojenja (proceduralno znanje) i prepoznavanja nepravilnosti brojenja (konceptualno znanje). Pokazalo se da su djeca mlađe skupine manje uspješna u brojenju od djece srednje i starije skupine, dok su djeca srednje i starije skupine bila jednako uspješna. Nadalje, ispitanici su bili značajno uspješniji u zadacima "jedan prema jedan" nego u zadacima kardinalnosti i ordinalnosti, dok između uratka u kardinalnosti i ordinalnosti nije nađena razlika. Što se tiče usporedbe u uspješnosti u prepoznavanju pogrešaka i brojenju, ispitanici su bili uspješniji u prepoznavanju pogrešaka nego u brojenju u zadacima ordinalnosti, podjednako uspješni u prepoznavanju i brojenju u zadacima "jedan prema jedan", dok su u zadacima kardinalnosti bila uspješnija u brojenju nego u prepoznavanju, iz čega slijedi da postavke modela "načelo prije vještina" nisu u potpunosti potvrđene.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Vlahović-Štetić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Samardžija, Tena
Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi, 2009., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Samardžija, T. (2009) 'Razvijenost nekih načela brojenja kod djece predškolske dobi', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Samard\v{z}ija, Tena}, year = {2009}, pages = {28}, keywords = {brojenje, dob, }, title = {Razvijenost nekih na\v{c}ela brojenja kod djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {brojenje, dob, }, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Samard\v{z}ija, Tena}, year = {2009}, pages = {28}, keywords = {counting, age, }, title = {Development of some counting principles in preschool children}, keyword = {counting, age, }, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font