Pregled bibliografske jedinice broj: 398916
Usvajanje bioloških sadržaja u osnovnoj školi
Usvajanje bioloških sadržaja u osnovnoj školi // Zbornik sažetaka 10. Hrvatskog biološkog kongresa / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2009. str. 319-320 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 398916 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usvajanje bioloških sadržaja u osnovnoj školi
(Adoption of the biological content in elementary school)
Autori
Krtanjek, Diana ; Radanović, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka 10. Hrvatskog biološkog kongresa
/ Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2009, 319-320
Skup
10. Hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 14.09.2009. - 20.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
biološki sadržaji; životno primjenjiva znanja; zaboravljanje; razine učenja
(biological activities; life applicable knowledge; forgetting; learning levels)
Sažetak
Uspješnost usvajanja bioloških sadržaja prema hijerarhijskim razinama učenja i njihovo zaboravljanje istraživano je testovima provjere znanja u osnovnim školama u Drnju, Hlebinama i Koprivnici. Znanje se provjeravalo tri puta tijekom školske godine. Podaci prikupljeni testiranjima analizirani su s obzirom na spol ispitanika, razred koji ispitanici pohađaju, uspjeh iz nastave prirode, biologije i opći uspjeh te uspješnosti pri rješavanju testova. Rezultati su pokazali da se usvojeni sadržaji zaboravljaju tijekom vremena zbog nemogućnosti pronalaženja informacija. Najviše se zaboravljaju sadržaji koji su se kodirali u dugoročno pamćenje obradom na najnižim razinama i dubinama te da učenje novog gradiva u tekućoj školskoj godini ne utječe na zaboravljanje do tada naučenog. Također se pokazalo da su djevojčice u usvajanju bioloških sadržaja uspješnije od dječaka, a da su učenici uspješniji u usvajanju životno primjenjivih bioloških znanja nego u usvajanju znanja značajnog samo za biologiju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Ines Radanović
(autor)