Pregled bibliografske jedinice broj: 398838
Uloga elektroničke interaktivne ploče u Metodici nastave kemije
Uloga elektroničke interaktivne ploče u Metodici nastave kemije // Book of abstracts
Trogir, 2009. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 398838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga elektroničke interaktivne ploče u Metodici nastave kemije
(Role of Interactive Electronic Whiteboard in Methods of Teaching Chemistry)
Autori
Vicković, Ivan ; Bruckler, Franka Miriam
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Book of abstracts
/ - Trogir, 2009
Skup
21. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 19.04.2009. - 22.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Elektronička interaktivna ploča; Metodika nastave kemije
(Interactive Electronic Whiteboard; Methods of Teaching Chemistry)
Sažetak
Uvođenje Bolognskog procesa na sveučilišta u Hrvatskoj predpostavlja primjenu novih studijskih programa s novim pristupom podučavanju i učenju. Stoga nove metode obrazovanja moraju biti primijenjene uz korištenje najnovijih tehničkih i računalnih pomagala. Na sveučilišnoj razini, a kao posljedica i na školskoj razini, specifični aspekt kibernetičkog pristupa moguće je primijeniti u nastavi kemije. Interaktivna elektronička ploča (Interactive Electronic Whiteboard) jedno je od takvih novih pomagala kako u Hrvatskoj, tako i u razvijenim zemljama. Može se predpostaviti da će interaktivna školska ploča u skoroj budućnosti biti uobičajeno nastavno sredstvo na hrvatskim sveučilištima, a isto tako i u osnovnim i srednjim školama, kao što se to već dogodilo s računalima i internetom u svoje vrijeme. Oko godine 2000. započela je intenzivna primjena interaktivnih školskih ploča u obrazovnim institucijama većine razvijenih zemalja. Kao posljedica, provode se istraživanja o uporabi interaktivne školske ploče za obrazovne i nastavne potrebe i razvijaju se nove metode njezine primjene u obrazovanju mlađe djece i srednjoškolaca kroz različite predmete, pa tako i kroz nastavu kemije. Ovdje će biti prikazana istraživanja primjene interaktivne školske ploče u podučavanju kemije na sveučilišnoj razini. Nakon provedene analize, odabrana su četiri kemijska kolegija za studente različitih prirodoslovnih studijskih programa Prirodoslovno- matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu na kojima će se testirati razvoj nastavnih metoda na interaktivnoj ploči. Naročita pozornost je pridijeljena primjeni interaktivne ploče u kolegiju Metodike nastave kemije. Provedeno istraživanje omogućilo je studentima - budućim profesorima kemije – da na interaktivnoj školskoj ploči istraže i primijene odgovarajuće didaktičke metode. Također su analizirani postignuti rezultati primjene interaktivne ploče u odnosu na uobičajene metode.Uspješnost didaktičkih metoda primijenjenih na interaktivnoj elektroničkoj ploči testirana je metodom interview-a i anketnog upitnika s obzirom na relativno malu grupu studenata s kojima se radilo. Rezultati ovog istraživanja (i) ukazuju budućim profesorima kemije na moderan pristup nastavi uz korištenje najnovijih tehničkih pomagala ; (ii) daju direktan i mjerljiv doprinos razvoju kvalitete hrvatske suvremene nastave u prvom redu na sveučilišnoj razini, a zatim i na školskoj razini. Oba rezultata su neposredno povezana s osiguranjem kvalitete visokoškolskog obrazovanja (Quality Assurance in Higher Education), što je jedno od ključnih stremljenja Bolognskog procesa.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-2957 - Razvoj metoda nastave kemije na interaktivnoj školskoj ploči
037-2453075-1045 - Matematički temelji prirodnih i društvenih spoznaja (Miriam Bruckler, Franka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb