Pregled bibliografske jedinice broj: 398816
RADNA MEMORIJA I OBRADA JEZIČNIH I NEJEZIČNIH PODRAŽAJA U DJECE S POSEBNIM JEZIČNIM TEŠKOĆAMA
RADNA MEMORIJA I OBRADA JEZIČNIH I NEJEZIČNIH PODRAŽAJA U DJECE S POSEBNIM JEZIČNIM TEŠKOĆAMA // Proizvodnja i percepcija govora / Mildner, Vesna ; Liker, Marko (ur.).
Zagreb: Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 340-350
CROSBI ID: 398816 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RADNA MEMORIJA I OBRADA JEZIČNIH I NEJEZIČNIH PODRAŽAJA U DJECE S POSEBNIM JEZIČNIM TEŠKOĆAMA
(Working memory and processing verbal and non-verbal stimulus in children with specific language impairments (SLI))
Autori
Blaži, Draženka ; Ljubojević, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Proizvodnja i percepcija govora
Urednik/ci
Mildner, Vesna ; Liker, Marko
Izdavač
Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
340-350
ISBN
978-953-175-351-7
Ključne riječi
radna memorija, jezična obrada, djeca s posebnim jezičnim teškoćama
(working memory, verbal processing, children with specific language impairments)
Sažetak
Na uzorku od 12 djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) i 12 djece urednog jezično-govornog razvoja (UJR) željelo se ispitati postoji je statistički značajna razlika u jezičnoj obradi i kapacitetu radne memorije između skupina ispitanika s obzirom na jezične i nejezične podražaje primljene auditivnim putem. Željelo se ispitati i postoje li podjednake teškoće u obradi i kapacitetu radne memorije kod djece s PJT s obzirom na jezični i nejezični set varijabli ispitivanja. Kao jezični mjerni instrumenti u istraživanju korišteni su zadatci ponavljanja riječi, logatoma i brojeva, a za ispitivanje kapaciteta radne memorije nejezičnih elemenata korišteni su zadatci ponavljanja ritmova. Rezultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika između skupine ispitanika u sposobnostima obrade i kapacitetu radne memorije na svim varijablama te da ispitanici s PJT imaju teškoća u sposobnostima obrade i kapacitetu radne memorije i na jezičnim i na nejezičnim varijablama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Draženka Blaži
(autor)