Pregled bibliografske jedinice broj: 39864
ČOVJEK TO SAM JA - nastavna cjelina priređena za učenje i poučavanje u inteligentnim tutorskim sustavima
ČOVJEK TO SAM JA - nastavna cjelina priređena za učenje i poučavanje u inteligentnim tutorskim sustavima, 2000., diplomski rad, Fak. prirodoslovno-mat. znanosti i odgojnih područja, Split
CROSBI ID: 39864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ČOVJEK TO SAM JA - nastavna cjelina priređena za učenje i poučavanje u inteligentnim tutorskim sustavima
(A Human Beeing - that's me - Educational Complex Prepaired for Learning and Teaching in the Intelligent Tutoring System)
Autori
Szabo, Eleonora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fak. prirodoslovno-mat. znanosti i odgojnih područja
Mjesto
Split
Datum
16.10
Godina
2000
Stranica
41
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
Baza znanja; Anatomija čovjeka; Četvrti razred osnovne škole; Inteligentni tutorski sustavi; sustav TEx-Sys
(Knowledge Base; The Anatomy Human Body; Fourth Grade of Primary School; Intelligent Tutoring Systems; the TEx-Sys systemm)
Sažetak
Sve veća uloga računalnih tehnologija u svakodnevnom životu suvremenog čovjeka i široka mogućnost njihove primjene, između ostalog i pri učenju i poučavanju, potakla je nastajanje ovog diplomskog rada. Odabrano područno znanje obuhvaća gradivo 4. razreda osnovne škole, i to iz područja anatomije čovjeka koje je učenicima prilično apstraktno, a time i teže za usvajanje. TEx-Sys hipermedijska autorska ljuska omogućuje svojim multimedijskim karakterom da se to znanje slikovitije prikaže, te time olakša njegovo usvajanje od strane učenika. Da bi to znanje moglo biti ukomponirano u ovakav sustav, mora se prilagoditi njemu na određen način, tj. potrebno je to znanje formalizirati - utvrditi čvorove i veze, te kasnije dodati svakom čvoru pripadajuće hipermedijske atribute (slike, animacije i sl.). Zbog kompleksnosti ovog područnog znanja i da bi se omogućilo lakše korištenje njime, nastavna cjelina je razdijeljena na 8 nastavnih jedinica, te tako nastaje i 8 baza znanja, s tim da svaka od baza znanja obuhvaća područno znanje jedne od nastavnih jedinica. Za samostalno učenje i rad sa sustavom TEx-Sys potrebno je upoznavanje učenika sa sustavom i njegovim osnovnim principima (formalizacija znanja pomoću semantičkih mreža; semantičke vrste u sustavu TEx-Sys; rad sa sustavom). Budući da je ovo upoznavanje sa sustavom vrlo zahtjevno i pitanje je da li bi ga učenici (a posebno učenici četvrtog razreda osnovne škole) mogli savladati, u ovom diplomskom radu opisana je njegova uporaba u nastavi na način da učitelj koristi multimedijski karakter sustava u poboljšanju nastavnog procesa. Nakon osmišljavanja ovakvog jednog načina primjene sustava TEx-Sys u nastavi trebalo bi pristupiti njegovoj realizaciji, odnosno praktičnoj primjeni, kako bi se utvrdile njegove eventualne prednosti i nedostaci, te reakcije učenika na takvu nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177010
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Slavomir Stankov
(mentor)