Pregled bibliografske jedinice broj: 39794
Stečena afazija u djece - sindrom Landau-Kleffner
Stečena afazija u djece - sindrom Landau-Kleffner // Zbornik radova verbotonalnog simpozija "Viševrsna oštećenja s dominantnim jezično-govornim poremećajima" / Crnković, Višnja (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2000. str. 83-88 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 39794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stečena afazija u djece - sindrom Landau-Kleffner
(.)
Autori
Šikić, Nada ; Kihalić, Mira ; Karneluti, Marina ; Valjak, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova verbotonalnog simpozija "Viševrsna oštećenja s dominantnim jezično-govornim poremećajima"
/ Crnković, Višnja - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2000, 83-88
Skup
Simpozij "Viševrsna oštećenja s dominantnim jezično-govornim poremećajima"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.1999. - 22.05.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Epilepisia-afazija; Sy Landau Kleffner
(Epylepsy; Sy Landau-Kleffner)
Sažetak
1957. godine Landau i Kleffner objavili su opis šest slučajeva stečene afazije praćene konvulzivnim krizama. Karakteristike su: teškoće u razumijevanju govora, u govornom izražavanju te abnormalnosti u elektroencefalografskom zapisu. Izbijanje šiljaka u EEG-u predominantno je locirano temporalno lijevo. Psihičke smetnje prisutne. Poremećaj se javlja najčešće između 3 i 9 godine života. Dijagnoza se postavlja timski: logoped, psiholog, neurolog, psihijatar, ORL specijalista. U našoj ustanovi je dijagnosticirano sedam slučajeva. Od toga je 5 djece bilo obuhvaćeno i rehabilitacijskim postupcima te uključeno u predškolski i školski odjel. Kod četvero djece tijek rehabilitacije bio je vrlo uspješan. Troje njih je uključeno u redovan sustav odgoja i obrazovanja, a jedna pacijentica je prekinula rehabilitaciju zbog iseljenja u drugu državu (tri slučaja su ilustrirana kratkim zapisima na video-vrpci). Osnovni principi rada 1. Stvoriti čvrstu emocionalnu vezu s djetetom. 2. Što više i na razne načine poticati slušanje i govor uz postupnost u sadržajima i uz puno afektivnosti. 3. Raditi s djetetom svakodnevno, maksimalno individualno, a uključivati ga u rad grupe, na sadržaje u kojima će biti uspješan. 4. Stalno pratiti zdravstveno stanje učenika i konzultirati se s liječnicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti