Pregled bibliografske jedinice broj: 397915
Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe brucoša na studij
Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe brucoša na studij, 2008., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 397915 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe brucoša na studij
(Personal and Environmental Characteristics as Determinants of Student Adjustment to College)
Autori
Kukić, Miljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.12
Godina
2008
Stranica
103
Mentor
Živčić-Bećirević, Ivanka
Ključne riječi
brucoši; prilagodba na studij; samoefikasnost; socijalna podrška; svakodnevni problemi; kognitivna procjena; percipirani stres; odlazak od kuće; spolne razlike
(freshmen; adjustment to college; self-efficacy; social support; daily hassles; cognitive appraisal; perceived stress; leaving home; gender differences)
Sažetak
Osnovni ciljevi ovog istraživanja su utvrditi postoje li razlike u prilagodbi brucoša na studij s obzirom na to jesu li zbog studiranja promijenili mjesto stanovanja, kao i s obzirom na spol ispitanika, te ispitati odnos osobnih i okolinskih resursa (opće samoefikasnosti i socijalne podrške), izloženosti problemima, procjene situacije i percipiranog stresa s prilagodbom na studij. Na uzorku od 313 studenata prve godine različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci primijenjene su sljedeće skale samoprocjene: Skala opće samoefikasnosti (Schwarzer i suradnici, 1997), Multidimenzionalna skala percipirane socijalne podrške (Zimet, Dahlem, Zimet i Farley, 1988), Skala percipiranog stresa (Cohen, Kamarck i Mermelstein, 1983), Upitnik prilagodbe studenata na studij (Baker i Siryk, 1984), te Skala izloženosti brucoša problemima i mjera za procjenu izazova-prijetnje sastavljene za potrebe ovog istraživanja. Ispitivanje je provedeno početkom drugog semestra prve godine studija. Rezultati pokazuju da iako brucoši koji su promijenili mjesto stanovanja imaju veću opću samoefikasnost nego brucoši koji su ostali kod kuće, više su izloženi problemima, situaciju doživljavaju više prijetećom, te su slabije emocionalno prilagođeni. Različiti čimbenici doprinose razvoju različitih aspekata prilagodbe, a prediktori pojedinih aspekata prilagodbe razlikuju se i ovisno o spolu ispitanika. Opća samoefikasnost prediktor je akademske prilagodbe djevojaka i socijalne prilagodbe mladića. Neovisno o spolu, socijalna podrška prediktor je socijalne prilagodbe, a izloženost problemima emocionalne prilagodbe. Percipirani stres prediktor je sva tri aspekta prilagodbe djevojaka, te akademske i emocionalne prilagodbe mladića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka