Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 397915

Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe brucoša na studij


Kukić, Miljana
Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe brucoša na studij, 2008., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 397915 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe brucoša na studij
(Personal and Environmental Characteristics as Determinants of Student Adjustment to College)

Autori
Kukić, Miljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.12

Godina
2008

Stranica
103

Mentor
Živčić-Bećirević, Ivanka

Ključne riječi
brucoši; prilagodba na studij; samoefikasnost; socijalna podrška; svakodnevni problemi; kognitivna procjena; percipirani stres; odlazak od kuće; spolne razlike
(freshmen; adjustment to college; self-efficacy; social support; daily hassles; cognitive appraisal; perceived stress; leaving home; gender differences)

Sažetak
Osnovni ciljevi ovog istraživanja su utvrditi postoje li razlike u prilagodbi brucoša na studij s obzirom na to jesu li zbog studiranja promijenili mjesto stanovanja, kao i s obzirom na spol ispitanika, te ispitati odnos osobnih i okolinskih resursa (opće samoefikasnosti i socijalne podrške), izloženosti problemima, procjene situacije i percipiranog stresa s prilagodbom na studij. Na uzorku od 313 studenata prve godine različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci primijenjene su sljedeće skale samoprocjene: Skala opće samoefikasnosti (Schwarzer i suradnici, 1997), Multidimenzionalna skala percipirane socijalne podrške (Zimet, Dahlem, Zimet i Farley, 1988), Skala percipiranog stresa (Cohen, Kamarck i Mermelstein, 1983), Upitnik prilagodbe studenata na studij (Baker i Siryk, 1984), te Skala izloženosti brucoša problemima i mjera za procjenu izazova-prijetnje sastavljene za potrebe ovog istraživanja. Ispitivanje je provedeno početkom drugog semestra prve godine studija. Rezultati pokazuju da iako brucoši koji su promijenili mjesto stanovanja imaju veću opću samoefikasnost nego brucoši koji su ostali kod kuće, više su izloženi problemima, situaciju doživljavaju više prijetećom, te su slabije emocionalno prilagođeni. Različiti čimbenici doprinose razvoju različitih aspekata prilagodbe, a prediktori pojedinih aspekata prilagodbe razlikuju se i ovisno o spolu ispitanika. Opća samoefikasnost prediktor je akademske prilagodbe djevojaka i socijalne prilagodbe mladića. Neovisno o spolu, socijalna podrška prediktor je socijalne prilagodbe, a izloženost problemima emocionalne prilagodbe. Percipirani stres prediktor je sva tri aspekta prilagodbe djevojaka, te akademske i emocionalne prilagodbe mladića.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Kukić, Miljana
Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe brucoša na studij, 2008., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Kukić, M. (2008) 'Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe brucoša na studij', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kuki\'{c}, Miljana}, year = {2008}, pages = {103}, keywords = {bruco\v{s}i, prilagodba na studij, samoefikasnost, socijalna podr\v{s}ka, svakodnevni problemi, kognitivna procjena, percipirani stres, odlazak od ku\'{c}e, spolne razlike}, title = {Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe bruco\v{s}a na studij}, keyword = {bruco\v{s}i, prilagodba na studij, samoefikasnost, socijalna podr\v{s}ka, svakodnevni problemi, kognitivna procjena, percipirani stres, odlazak od ku\'{c}e, spolne razlike}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kuki\'{c}, Miljana}, year = {2008}, pages = {103}, keywords = {freshmen, adjustment to college, self-efficacy, social support, daily hassles, cognitive appraisal, perceived stress, leaving home, gender differences}, title = {Personal and Environmental Characteristics as Determinants of Student Adjustment to College}, keyword = {freshmen, adjustment to college, self-efficacy, social support, daily hassles, cognitive appraisal, perceived stress, leaving home, gender differences}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font