Pregled bibliografske jedinice broj: 397897
Stručno usavršavanje nastavnika kemije za HNOS
Stručno usavršavanje nastavnika kemije za HNOS // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 314-314 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 397897 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručno usavršavanje nastavnika kemije za HNOS
(In-Service Training of the Chemistry Teachers for
CNES)
Autori
Luetić, Marina ; Vrkljan, Petar ; Judaš, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka
/ Novak, Predrag - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009, 314-314
ISBN
978-953-6894-38-3
Skup
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 19.04.2009. - 22.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
stručno usavršavanje ; HNOS ; nastava kemije
(in-service training ; CNES ; chemistry teaching)
Sažetak
U proteklih tridesetak godina provedeno je nekoliko reformi našeg školskog sustava. Za većinu tih reformi možemo slobodno reći da su uglavnom provedene samo na papiru i da su imale vrlo malen utjecaj na konkretna zbivanja u učionici. Čini se da ni posljednja reforma osnovnog školstva nije bolja od toga. Je li to zaista tako i je li to tako u osnovnoškolskoj nastavi kemije? Za osnovnoškolske nastavnike kemije u posljednje je tri godine organiziran poveći broj stručnih skupova na kojima je izvedeno nekoliko desetaka radionica u kojima su razrađivane najrazličitije nastavne i reformske teme. O količini različitih sadržaja dobro može posvjedočiti popis tema s jednoga od njih (Split, 11.-13. ožuja 2006.): Iskustva nastavnika u provedbi nastave prema HNOS-u, Planiranje nastavne strategije i ostvarivanje tema prema HNOS-u, Ocjenjivanje i vrednovanje znanja i postignuća u HNOS-u, Primjeri iz prakse (satovi nastavnika u HNOS-u), Motivacija učenika za učenjem, Vrste anorganskih spojeva, Organske reakcije, Rad s djecom s posebnim potrebama Koliko je i kako sve provedeno utjecalo na zbivanja u učionici kemije? Prema rezultatima ankete, koja je provedena na uzorku od 300 nastavnika, 20 % njih izvodi nastavu kemije u skladu s idejama HNOS-a, a većina ih pokušava tako raditi. Na žalost, još je uvijek puno sustavnih mjera koje ne idu na ruku nastavnicima koji žele unaprijediti svoju nastavu već ih upravo sprječavaju u tom nastojanju. Ipak, nastavnici su počeli primjenjivati istraživačke mini-projekte u svojoj nastavi kemije kao male vježbe u znanstvenoj metodi. Eksperiment sve više postaje temeljem nastave kemije. Tradicionalna nastava podijeljena na satove predavanja, ponavljanja i ispitivanja polako nestaje, a vrednovanje znanja, sposobnosti i vještina sve se više provodi kroz mini-projektnu nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb