Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 397896

Problemski zadatak - Pet otopina


Judaš, Nenad
Problemski zadatak - Pet otopina // XXI. Hrvatski skup kemičara i kmeijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 312-312 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 397896 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Problemski zadatak - Pet otopina
(Problem Solving - Five Solutions)

Autori
Judaš, Nenad

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
XXI. Hrvatski skup kemičara i kmeijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009, 312-312

ISBN
978-953-6894-38-3

Skup
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 19.04.2009. - 22.04.2009

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
razvijanje nastavne strategije ; nastava usmjerena prema učeniku
(development of the teaching strategy ; cooperative learning problem solving)

Sažetak
Prema HNOS-u, nastavni program iz kemije zamišljen je tako da učenici do spoznaja trebaju doći vlastitom aktivnošću (aktivnim metodama učenja), a svoje sposobnosti razvijati praktičnim, perceptivnim i misaonim djelovanjem. U tom smislu je načinjena ova radionica. OPIS PROBLEMA Na raspolaganju je pet različitih tekućina: vodena otopina natrijeva karbonata, vodena otopina barijeva klorida, solna kiselina, sumporna kiselina i ekstrakt crvenoga kupusa. Ove tekućine nalaze se u plastičnim bočicama za dokapavanje označenim slovima A, B, C, D i E. Osim toga, ponuđen je još i odgovarajući tekst, konkretno prikladna pjesmica. U toj je pjesmici svaka tekućina jedan lik (Anto, Branko, Krešo, Petar i Mister K), a njihovi kemijski odnosi opisani su kroz stihove. CILJ Odgonetnuti koja bijela tvar je u kojoj epruveti! Učenici su podijeljeni u pet grupa i trebaju predložiti plan rješavanja problema, način zapisivanja podataka i način obrade podataka. Ponuđena rješenja valja prvo saslušati i diskutirati ih, pri čemu nastavnik mora usmjeravati diskusiju i omogućiti učenicima da sami iznađu najbolje rješenje. Ovaj problemski zadatak temelj je radionice koja je provedena više od trideset puta s vrlo različitim dobnim skupinama: učenicima trećeg i četvrtog razreda osnovne škole u Centru za poticanje darovitosti Bistrić, s učenicima VII razreda osnovne škole, s učenicima VIII razreda osnovne škole, s miješanim grupama učenika srednjih škola, sa studentima prve godine studija, sa starijim studentima tijekom Metodike nastave kemije, s osnovnoškolskim nastavnicima kemije i sa srednjoškolskim nastavnicima kemije. Način vođenja radionice, naravno, ovisi o dobnoj skupini. Ipak, bez obzira na dobnu skupinu radionica je svaki puta primarno usmjerena na razvijanje viših kognitivnih funkcija (kritičko i kreativno mišljenje). U vješto vođenoj radionici sudionici će ovisno o uzrastu sve dublje ulaziti u kemijske probleme, a da bi dali odgovore na postavljena pitanja morati će evaluirati, analizirati i primjenjivati usvojena znanja. [1] Nastavni plan i program za osnovnu školu, str. 272-278, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, 2006.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119-0091361-1081 - Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja kemije u Hrvatskoj

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nenad Judaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Judaš, Nenad
Problemski zadatak - Pet otopina // XXI. Hrvatski skup kemičara i kmeijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 312-312 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Judaš, N. (2009) Problemski zadatak - Pet otopina. U: Novak, P. (ur.)XXI. Hrvatski skup kemičara i kmeijskih inženjera : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Juda\v{s}, Nenad}, editor = {Novak, P.}, year = {2009}, pages = {312-312}, keywords = {razvijanje nastavne strategije, nastava usmjerena prema u\v{c}eniku}, isbn = {978-953-6894-38-3}, title = {Problemski zadatak - Pet otopina}, keyword = {razvijanje nastavne strategije, nastava usmjerena prema u\v{c}eniku}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo kemijskih in\v{z}enjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo}, publisherplace = {Trogir, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juda\v{s}, Nenad}, editor = {Novak, P.}, year = {2009}, pages = {312-312}, keywords = {development of the teaching strategy, cooperative learning problem solving}, isbn = {978-953-6894-38-3}, title = {Problem Solving - Five Solutions}, keyword = {development of the teaching strategy, cooperative learning problem solving}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo kemijskih in\v{z}enjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo}, publisherplace = {Trogir, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font