Pregled bibliografske jedinice broj: 397860
Što pokazuju rezultati nacionalnih ispita iz kemije
Što pokazuju rezultati nacionalnih ispita iz kemije // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 309-309 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 397860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što pokazuju rezultati nacionalnih ispita iz
kemije
(National Exams in Chemistry - What Is Indicated by
the Results)
Autori
Bazdan, Vanda ; Vrkljan, Petar ; Judaš, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka
/ Novak, Predrag - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009, 309-309
ISBN
978-953-6894-38-3
Skup
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 19.04.2009. - 22.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nacionalni ispiti iz kemije ; analiza rezultata
(national exams in chemistry ; analysis of the results)
Sažetak
U proteklih tri godine u hrvatskom školskom sustavu provedeno je nekoliko nacionalnih ispita iz kemije. Rezultati ovih nacionalnih ispita izazvali su dvojake reakcije kako stručnjaka tako i javnoga mnijenja. Što se zapravo htjelo postići ovim ispitivanjima? Strategija izradbe nacionalnih testova temeljila se na novome konceptu obrazovnoga sustava koji Hrvatsku vodi prema društvu znanja i ciljevima zacrtanim u dokumentima Vlade RH i MZOŠ-a. [1, 2, 3, 4] Cilj je bio provjeriti sljedeća obrazovna postignuća: - usvojenost trajnih temeljnih znanja - sposobnosti (razumijevanje, primjena, analiza, evaluacija, sinteza, apstraktno mišljenje, uočavanje promjena, predviđanje promjena u danim okolnostima) - sposobnost rješavanja problemskih interdisciplinarnih zadataka - kompetencije u učenju istraživanjem i otkrivanjem i donošenju zaključaka na temelju rezultata istraživanja Stoga su testovi iz kemije bili koncipirani tako da se njima provjeravalo učeničke mogućnosti uporabe stečenih sposobnosti i znanja za rješavanje problemski postavljenih pitanja ili zadataka, a ne sposobnost reproduciranja napamet naučenih definicija i činjenica. Osim znanja, testovima se moralo vrednovati i sposobnosti i vještine stečene praktičnim radom - kompetentnost u eksperimentiranju i donošenju zaključaka na temelju rezultata pokusa. Dodajmo na kraj i ovu rečenicu: "Na temelju rezultata vanjskoga vrjednovanja svi važni subjekti u odgoju i obrazovanju trebaju razvijati sustav stručnoga usavršavanja, napredovanja i nagrađivanja učitelja." [5] [1] Plan razvoja sustava odgoja i obrazovanja 2005. – 2010., MZOŠ, 2005. [2] Prijedlog strategije za izradbu i razvoj nacionalnoga kurikuluma za predškolski odgoj, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, MZOŠ, 2007. [3] Nastavni plan i program za osnovnu i srednju školu, MZOŠ, 1995. i 2006. [4] Hrvatski nacionalni obrazovni standard – HNOS, MZOŠ, 2006. [5] Strategija ekperimentalnoga vanjskoga vrjednovanja obrazovnih postignuća u predmetnoj nastavi, NCVVO, 2007.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija