Pregled bibliografske jedinice broj: 397855
HNOS u nastavi kemije - usponi i padovi
HNOS u nastavi kemije - usponi i padovi // Knjiga sažetaka, XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Petrokemija Kutina, 2009. str. 308-308 (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 397855 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
HNOS u nastavi kemije - usponi i padovi
(CNES in Chemistry Teaching - Ups and Downs)
Autori
Judaš, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka, XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
/ Novak, Predrag - Zagreb : Petrokemija Kutina, 2009, 308-308
ISBN
978-953-6894-38-3
Skup
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 19.04.2009. - 22.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Hrvatski nacionalni obrazovni standard
(Croatian National Educational Standard)
Sažetak
Posljednja reforma osnovnoškolske nastave u Hrvatskoj započela je 2005. godine i postala je poznata pod kraticom HNOS (Hrvatski nacionalni obrazovni standard, eng. CNES - Croatian National Educational Standard). Čini se da je ova reforma podigla više prašine i izazvala više kontroverzi od čuvene Šuvarove reforme iz sredine sedamdesetih godina prošloga stoljeća. Iako je period od četiri godine kratak za valoriziranje uspjeha i neuspjeha neke reforme školskoga sustava ipak je potrebno početi sagledavati njene uspjehe i probleme s kojima se susreće barem u pojedinim nastavnim predmetima. Ako ništa drugo, veliki uspjeh posljednje reforme hrvatskoga školskog sustava je činjenica da još uvijek traje. Što se tiče osnovnoškolske nastave kemije njene temeljne zasade su prema HNOS-u dobro postavljene, a njena svrha i opći nastavni ciljevi u skladu su sa svrhom i ciljevima nastave prirodoslovlja većine danas hvaljenih svjetskih kurikuluma. Na žalost, teško je predvidjeti hoće li buduća vremena omogućiti daljnji razvoj osnovnoškolske nastave kemije. Što nam, za sada, donosi HNOS u osnovnoškolskoj nastavi kemije? Ovdje ću izdvojiti samo neke važnije uspjehe i probleme. Uspjesi HNOS-a 1. Pokus je postao središnji nastavni element. 2. Nastavni sat kemije (prirodoslovlja) mora trajati 90 minuta. 3. Kad je dobro izvedena, nastava kemije izrazito aktivira učenike. 4. HNOS zahtijeva drukčiji pogled na nastavni plan, nastavni program i nastavnu strategiju. Problemi HNOS-a 1. Nedovoljna edukacija nastavnika za izvođenje nastave prema HNOS-u. 2. Velika opterećenost nastavnika. 3. Nedovoljna logistička podrška. 4. Loša propaganda i popularizacija HNOS-a. Poster će posebnim primjerom (Dinamička ravnoteža u osnovnoškolskoj nastavi kemije) diskutirati točku 4. iz Uspjeha HNOS-a s obzirom da je ona za nastavnike kemije čarobni ključ koji otvara tajna vrata i omogućuje im da se uspješno nose s većinom problema s kojima se susreću u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1081 - Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja kemije u Hrvatskoj
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Nenad Judaš
(autor)