Pregled bibliografske jedinice broj: 397846
Od polimera do elementarnih tvari
Od polimera do elementarnih tvari // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 306-306 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 397846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od polimera do elementarnih tvari
(From Polymers to Chemical Elements)
Autori
Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka
/ Novak, Predrag - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009, 306-306
ISBN
978-953-6894-38-3
Skup
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 19.04.2009. - 22.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
razvijanje nastavne strategije
(development of the teaching strategy)
Sažetak
Prema važećem programu nastave kemije koji vrijedi za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj [1] učenici bi trebali moći objasniti i razlikovati sljedeće pojmove: kemijski element, elementarna tvar, kemijski spoj, monomer, polimer, kemijska sinteza, kemijska analiza. Važno pitanje, a koje se po logici stvari nameće, je sljedeće: "Na koji način učenici dolaze do tih spoznaja?" Osmislili smo učenički istraživački mini-projekt koji učenicima omogućuje da na temelju pokusa koje će sami izvesti dođu do relevantnih zaključaka. Tijekom takvih nastavnih satova učenici stječu navike i razvijaju sposobnosti i vještine koje im omogućuju nastavak cjeloživotnog obrazovanja. Ovaj se učenički istraživački mini-projekt temelji na sljedeće tri postavke: 1. Škrob je, na nekoliko načina, moguće rastaviti na maltozu i zatim na glukozu. 2. Glukozu se dalje može rastaviti na ugljikov dioksid i etanol. 3. Jednostavnim pokusima moguće je pokazati da su šećeri izgrađeni od ugljika, kisika i vodika. U 90-minutnom nastavnom satu, koji se temelji na nizu od 10 jednostavnih pokusa, učenike se provodi kroz sve ove promjene. Potreban pribor i kemikalije vrlo lako može pribaviti svaki nastavnik. Zamišljeni nastavni scenarij omogućuje izravno ostvarivanje sljedećih općih ciljeva nastave kemije u osnovnoj školi: - nastava kemije treba biti poticajna za učenike i u njih razvijati znatiželju i interes za kemiju, - u učenika valja razvijati sposobnost racionalnog i kritičkog mišljenja te im omogućiti da postanu sposobni primijeniti kemijske spoznaje pri donošenju odluka i rješavanju problema, - učenici trebaju upoznati jezik kemije i postati sposobni (vješti) u načinu razmjene ideja u kemijskom okružju. [1] Nastavni plan i program za osnovnu školu, str. 272-278, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, 2006.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1081 - Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja kemije u Hrvatskoj
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Nenad Judaš
(autor)