Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 397846

Od polimera do elementarnih tvari


Judaš, Nenad; Vrkljan, Petar
Od polimera do elementarnih tvari // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 306-306 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 397846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od polimera do elementarnih tvari
(From Polymers to Chemical Elements)

Autori
Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009, 306-306

ISBN
978-953-6894-38-3

Skup
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 19.04.2009. - 22.04.2009

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
razvijanje nastavne strategije
(development of the teaching strategy)

Sažetak
Prema važećem programu nastave kemije koji vrijedi za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj [1] učenici bi trebali moći objasniti i razlikovati sljedeće pojmove: kemijski element, elementarna tvar, kemijski spoj, monomer, polimer, kemijska sinteza, kemijska analiza. Važno pitanje, a koje se po logici stvari nameće, je sljedeće: "Na koji način učenici dolaze do tih spoznaja?" Osmislili smo učenički istraživački mini-projekt koji učenicima omogućuje da na temelju pokusa koje će sami izvesti dođu do relevantnih zaključaka. Tijekom takvih nastavnih satova učenici stječu navike i razvijaju sposobnosti i vještine koje im omogućuju nastavak cjeloživotnog obrazovanja. Ovaj se učenički istraživački mini-projekt temelji na sljedeće tri postavke: 1. Škrob je, na nekoliko načina, moguće rastaviti na maltozu i zatim na glukozu. 2. Glukozu se dalje može rastaviti na ugljikov dioksid i etanol. 3. Jednostavnim pokusima moguće je pokazati da su šećeri izgrađeni od ugljika, kisika i vodika. U 90-minutnom nastavnom satu, koji se temelji na nizu od 10 jednostavnih pokusa, učenike se provodi kroz sve ove promjene. Potreban pribor i kemikalije vrlo lako može pribaviti svaki nastavnik. Zamišljeni nastavni scenarij omogućuje izravno ostvarivanje sljedećih općih ciljeva nastave kemije u osnovnoj školi: - nastava kemije treba biti poticajna za učenike i u njih razvijati znatiželju i interes za kemiju, - u učenika valja razvijati sposobnost racionalnog i kritičkog mišljenja te im omogućiti da postanu sposobni primijeniti kemijske spoznaje pri donošenju odluka i rješavanju problema, - učenici trebaju upoznati jezik kemije i postati sposobni (vješti) u načinu razmjene ideja u kemijskom okružju. [1] Nastavni plan i program za osnovnu školu, str. 272-278, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, 2006.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119-0091361-1081 - Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja kemije u Hrvatskoj

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nenad Judaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Judaš, Nenad; Vrkljan, Petar
Od polimera do elementarnih tvari // XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2009. str. 306-306 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Judaš, N. & Vrkljan, P. (2009) Od polimera do elementarnih tvari. U: Novak, P. (ur.)XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Juda\v{s}, Nenad and Vrkljan, Petar}, editor = {Novak, P.}, year = {2009}, pages = {306-306}, keywords = {razvijanje nastavne strategije}, isbn = {978-953-6894-38-3}, title = {Od polimera do elementarnih tvari}, keyword = {razvijanje nastavne strategije}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo kemijskih in\v{z}enjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo}, publisherplace = {Trogir, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juda\v{s}, Nenad and Vrkljan, Petar}, editor = {Novak, P.}, year = {2009}, pages = {306-306}, keywords = {development of the teaching strategy}, isbn = {978-953-6894-38-3}, title = {From Polymers to Chemical Elements}, keyword = {development of the teaching strategy}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo kemijskih in\v{z}enjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo}, publisherplace = {Trogir, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font