Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 397182

Uloga emocija u obrazovnom kontekstu – teorija kontrole i vrijednosti


Burić, Irena
Uloga emocija u obrazovnom kontekstu – teorija kontrole i vrijednosti // Suvremena psihologija, 11 (2008), 1; 77-92 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 397182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga emocija u obrazovnom kontekstu – teorija kontrole i vrijednosti
(The role of emotion in educational setting: theory of control and values)

Autori
Burić, Irena

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 11 (2008), 1; 77-92

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
teorija kontrole vrijednosti ; emocije ; proces učenja
(control-value theory ; emotions ; learning process)

Sažetak
Ovaj rad odnosi se na pregled teorije kontrole i vrijednosti koja objašnjava ulogu emocija u procesu učenja. Teorija nudi integrativni okvir za analiziranje antecedenata i učinaka emocija u akademskom okruženju. U uvodnom dijelu, ukratko je opisan status učeničkih emocija u novijim teorijama motivacije i istaknuto njihovo značenje za učenikove kognitivne procese, motivaciju i dobrobit te razredne procese. Naglašena je potreba za razvojem teorija i metodoloških pristupa koji će integrirati i povezati konstrukte motivacije, emocija i kognicija. U okviru teorije kontrole i vrijednosti opisani su individualni i okolinski antecedenti učeničkih emocija te je razmotrena uloga kognitivnih procjena u njihovu nastanku. Nadalje, opisani su rezultati istraživanja o učincima učeničkih emocija na školsko postignuće i varijable učenja (poput korištenja kognitivnih resursa, interesa i motivacije za učenjem, korištenja strategija učenja te stupnja samoregulacije učenja). U radu se navode i recentne teorijske perspektive o regulaciji učeničkih emocija u kontekstu samoregulacije učenja. Članak je zaključen osvrtom na doprinose ove teorije i zaključcima dosadašnjih istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Irena Burić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Burić, Irena
Uloga emocija u obrazovnom kontekstu – teorija kontrole i vrijednosti // Suvremena psihologija, 11 (2008), 1; 77-92 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Burić, I. (2008) Uloga emocija u obrazovnom kontekstu – teorija kontrole i vrijednosti. Suvremena psihologija, 11 (1), 77-92.
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena}, year = {2008}, pages = {77-92}, keywords = {teorija kontrole vrijednosti, emocije, proces u\v{c}enja}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Uloga emocija u obrazovnom kontekstu – teorija kontrole i vrijednosti}, keyword = {teorija kontrole vrijednosti, emocije, proces u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena}, year = {2008}, pages = {77-92}, keywords = {control-value theory, emotions, learning process}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {The role of emotion in educational setting: theory of control and values}, keyword = {control-value theory, emotions, learning process} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • CSA
  • ISI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font