Pregled bibliografske jedinice broj: 396806
Škola između tradicije i modernizacije
Škola između tradicije i modernizacije // Obrazovanje u kontekstu tranzicije. Prilozi sociologiji obrazovanja / Pilić, Šime (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2008. str. 129-147
CROSBI ID: 396806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola između tradicije i modernizacije
(School between tradition and modernization)
Autori
Cifrić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Obrazovanje u kontekstu tranzicije. Prilozi sociologiji obrazovanja
Urednik/ci
Pilić, Šime
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2008
Raspon stranica
129-147
ISBN
978-953-96977-8-3
Ključne riječi
škola, modernizacija, tradicija, tranzicija
(school, modernization, tradition, transition)
Sažetak
Cilj je ovog priloga pokazati da se s društvenim promjenama od predmodernog u moderno društvo škola kurikularno mijenja, ali ne i njezina bitna funkcionalna uloga u društvenom sustavu. Škola reproducira ono što od nje zahtijeva društvo. Promjene u obrazovanju otvaraju pitanje društvene fukcije škole u modernom društvu i osobito postmodernom stanju društva. U predmodernom društvu u obrazovanom curricuumu više se ističu sadržaji kulture i tradicije društva, a u modernom sadržaji znanosti, obrazovne i društvene inovacije. Sustavna modernizacija modernogo (industrijskog) društva modernizira i samu školu kao sredstvo reprodukcije inovacijske produkcije. Međutim, brzina tehnoloških inovacija u obrazovanju i socijalnim promjenama stavlja školu pred pitanje: može li se škola modernizirati i posjedovati nova znanja istom brzinom kojom se odvijaju promjene u njezinu globalnom okruženju? To je pitanje aktualno i u tranzicijskom razdoblju hrvatskog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301180-0915 - Modernizacija i identitet hrvatskog društva. Sociokulturne integracije i razvoj (Cifrić, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivan Cifrić
(autor)