Pregled bibliografske jedinice broj: 39670
Uvid u glazbeno slušanje
Uvid u glazbeno slušanje // Drugi tečaj za rehabilitaciju djece s umjetnom pužnicom u Poliklinici SUVAG
Zagreb, Hrvatska: Poliklinika SUVAG, 2000. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 39670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvid u glazbeno slušanje
(Insight into musical auditory perception)
Autori
Šmit, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Drugi tečaj za rehabilitaciju djece s umjetnom pužnicom u Poliklinici SUVAG
/ - : Poliklinika SUVAG, 2000
Skup
Drugi tečaj za rehabilitaciju djece s umjetnom pužnicom u Poliklinici SUVAG
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.05.2000. - 24.05.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glazba
(.)
Sažetak
Znamo da slušno oštećena djeca s ugrađenom pužnicom mogu slušati (ritamsko i glazbeno slušanje je jedna od prvih, bazičnih stimulacija). Znaju li slušati, to ovisi o nizu okolnosti, uvjetovanih ili stečenih. Težina slušnog oštećenja, zatim dob slušno oštećenog djeteta, način i psotojanje rehabilitacije prije operacije, mogućnost koncentriranja, mogućnost pamćenja slušnih slika, te motorička spremnost - uvjetovane su okolnosti koje će odrediti tijek i način rehabilitacije.
Upravo način, a pri tome podrazumijevamo verbotonalni način rehabilitacije omogućiti će stvaranje stečenih uvjeta za dobro slušanje i pravilan odnos prema zvuku i govoru.
Verbotonalni način zahtijeva aktivno slušanje. Zahtijeva emotivan odnos prema zvuku. Što je glazbeno slušanje? Kako pomoću glazbe koristiti uvjetovane okolnosti slušno oštećenog djeteta s ugrađenom pužnicom, da bi došlo do novog, kvalitetnijeg pomaka u slušanju i samom govoru?
Da glazba ne bi ostala samo "lirska paučina između srca i mozga" kako se o njoj metaforički izrazio Krleža (Davni dani), nego postala pravi poticajni element u rehabilitaciji, za gradnju onog univerzalnog što čovjek nosi u sebi, a to je govor i stvaranje, treba znati otkriti i stimulirati potencijale naše slušno oštećene djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti