Pregled bibliografske jedinice broj: 39661
Nova paradigma u učenju i poučavanju o četverokutima.
Nova paradigma u učenju i poučavanju o četverokutima., 1999., diplomski rad, Fak. prirodoslovno - mat. znanosti i odgojnih područja, Split
CROSBI ID: 39661 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nova paradigma u učenju i poučavanju o četverokutima.
(New paradigm of learning and teaching process about rectangle.)
Autori
Juranović, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fak. prirodoslovno - mat. znanosti i odgojnih područja
Mjesto
Split
Datum
16.02
Godina
1999
Stranica
62
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
Suvremene informacijske tehnologije; Inteligentni tutorski sustavi; učenje i poučavanje; četverokut; baza znanja
(New information technology; Intelligent Tutoring Systems; learning and teaching; rectangle; knowledge base)
Sažetak
Razvoj nastavnih pomagala omogućio je izgradnju suvremenih tutorskih sustava baziranih na umjetnoj inteligenciji. Ovakvi sustavi su se razvijali sukladno s tehnologijskom osnovicom sastavnih jedinica i doživjeli nekoliko generacija, od programiranih udžbenika, programirane nastave u specijaliziranim učionicama, do sustava s računalnom programskom opremom. Ovi sustavi nikad neće moći u potpunosti zamijeniti ulogu učitelja, naročito njegovu odgojnu komponentu, ali mogu učitelju olakšati rad i dati dinamiku nastavnom procesu.
Nova sredstva i metode u obrazovnom procesu imat će utjecaja na novi pristup procesu učenja, novu organizaciju nastavnog gradiva, uvažavajući individualne osobine svakog učenika, kao i izmjenu mjesta i uloge učitelja u obrazovnom procesu.
Predmet naših razmatranja je individualizirana tutorska nastava poduprta suvremenim računalnim i komunikacijskim tehnologijama, koja se izričito razlikuje od klasične frontalne razredne nastave. Postignuća u području umjetne inteligencije i njene primjene u nastavi izvor su nove generacije nastavne tehnologije koja je visoko sofisticirana i porilagođena individualnim potrebama učenika.
U drugom poglavlju diplomskog rada riječ je o učenju i poučavanju u informacijskom društvu, o mogućnostima i perspektivi suvremene nastave te o potrebama modernog čovjeka za cijeloživotnim obrazovanjem.
Treće poglavlje donosi osvrt na tradicionalnu metodičku pripremu iz područnog znanja koje obuhvaća gradivo iz matematike namijenjeno učenicima šestog razreda osnovne škole. Točnije, radi se o gradivu iz geometrije koje obuhvaća četverokute, njihova svojstva, osnovne konstrukcije i izračunavanje opsega tih likova. Gradivo iz četverokuta obrađeno u ovom diplomskom radu izneseno je na način da je priložen izvadak iz udžbenika za matematiku šestog razreda osnovne škole, nakon čega je dan osvrt na izloženo gradivo i na mogućnosti koje dani udžbenik pruža u realizaciji odgojno-obrazovnih ciljeva i zadataka.
U četvrtom poglavlju govori se o inteligentnoj hipermedijskoj autorskoj ljusci Tutor-Ekspert System (TEx-Sys). Ukratko je opisan način rada na ljusci i iznesene su mogućnosti koje ona pruža u učenju i poučavanju. Kao doprinos daljem razvijanju ljuske u bazu znanja ugrađeno je gradivo o četverokutima izneseno u drugom poglavlju, naravno, pripremljeno i prilagođeno za rad na ljusci. Područno znanje je spremljeno u bazu znanja CETIRI. Posebno je potrebno naglasiti da implementiranje područnog znanja u TEx-Sys predstavlja tek jedan od mogućih načina interpretacije istog.
Zaključne misli su dane u petom poglavlju, dok je u šestom poglavlju dan popis literature koja je korištena prilikom pisanja diplomskog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177010
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Slavomir Stankov
(mentor)