Pregled bibliografske jedinice broj: 39655
Minimum za uključivanje u vrtić i školu; neuropshihološka struktura pisanja
Minimum za uključivanje u vrtić i školu; neuropshihološka struktura pisanja // Drugi tečaj za rehabilitaciju djece s umjetnom pužnicom u Poliklinici SUVAG
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2000. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 39655 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Minimum za uključivanje u vrtić i školu; neuropshihološka struktura pisanja
(Minimum for enrolling into day-care and school; neuropsychological structure)
Autori
Šoštarić Peklar Miroslava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Drugi tečaj za rehabilitaciju djece s umjetnom pužnicom u Poliklinici SUVAG
/ - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2000
Skup
Drugi tečaj za rehabilitaciju djece s umjetnom pužnicom u Poliklinici SUVAG
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.05.2000. - 24.05.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
.
Sažetak
Jedan od osnovnih ciljeva verbotonalne rehabilitacije je uspješna integracija djece sa slušnim oštećenjima u redovne vrtiće i škole. Da bi integracija bila što uspješnija, dijete tijekom rehabilitacije mora doseći onu razinu razvijenosti govora i drugih funkcija i vještina koja je karakteristična za njegovu kronološku dob. Na osnovu predoperacijskog psihološkog ispitivanja i zapažanja tijekom predoperacijske rehabilitacije, za svako dijete je potrebno izraditi individualizirani rehabilitacijski program koji pojačano stimulira one funkcije koje nisu razvijene u zadovoljavajućoj mjeri. Takav program prati zakonitosti psihomotornog razvoja djeteta određene klasičnim psihologijskim učenjima (Vigotskij, Piaget i dr.), verbotonalne principe i oslanja se na individualne osobitosti svakog pojedinog djeteta. Da bi se dijete uspješno uključilo u vrtić, potrebno je:
1. da dostigne određenu razinu samostalnosti u brizi za sebe (kontrola sfinktera, samostalnost pri jelu i oblačenju),
2. da verbalno izražava svoje osnovne potrebe i da razumije naloge koji prate grupne aktivnosti
3. da bude emocionalno stabilno.
Kriteriji za uključivanje u redovne škole su sljedeći:
1. kognitivne sposobnosti u granicama prosjeka
2. razvijenost psiholingvističkih sposobnosti releventnih za usvajanje vještina čitanja i pisanja
3. nivo razvoja govora koji ne odstupa od kronološke dobi više od 18 mjeseci
4. emocionalna zrelost.
Tijekom polaženja redovne škole djeca nastavljaju polaziti ambulantnu slušnogovornu rehabilitaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti