Pregled bibliografske jedinice broj: 396545
Cilj: uspjeh
Cilj: uspjeh // Poslovni savjetnik, 5 (2009), 52; 126-127 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 396545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cilj: uspjeh
(Goal: success)
Autori
Rupčić, Nataša
Izvornik
Poslovni savjetnik (1845-092X) 5
(2009), 52;
126-127
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
uspjeh; postignuće; motivacija
(success; achievement; motivation)
Sažetak
Uspjeh ne treba shvatiti kao jednodimenzionalni pojam koji označava sreću zbog postignuća. Iako je viziju željenoga uspjeha teško unificirati za svakog pojedinca, moguće je ipak definirati pet zajedničkih značajka pojedinaca koji se mogu pohvaliti osjećajem trajnoga uspjeha. To su: visoko postignuće, višestrukost ciljeva, sposobnost doživljavanja radosti, sposobnost stvaranja pozitivnih odnosa i trajna vrijednost postignuća. Uspjeh uključuje sreću, odnosno osjećaj zadovoljstva svojim životom i onim što osoba u životu čini. On uključuje i osjećaj postignuća koji se može usporediti s postignućima drugih ljudi. Ne treba zaboraviti ni osjećaj važnosti, odnosno osjećaj pozitivnoga utjecaja na ljude koji su vam dragi, kao ni osjećaj legitimiteta, odnosno razvoj i primjenu vlastitih vrijednosti ili postignuća na način da pomognu drugima u postizanju uspjeha. Trajni uspjeh poduzeća postiže se na istovjetni način kao i kod pojedinaca. Poduzeće je uspješno ako pojedincima i društvu u cjelini omogućuje postizanje svih četiriju kategorija uspjeha. Osjećaj sreće je važan za svako poduzeće, a on se može razvijati u kulturi povjerenja i poštovanja. Poduzeće jača kolektivni osjećaj postignuća nastojanjem da posluje bolje od konkurenata. Poslovni rezultati i inovacije izraz su poslovnoga postignuća. Uspješna poduzeća jačaju proces dodavanja vrijednosti za svoje kupce, ali i zajednicu u cjelini u smislu donacija. Uspješna poduzeća jačaju i vlastiti legitimitet, odnosno etičnost djelovanja u odnosu s interesno utjecajnim skupinama. Ako se poslovanje ne odvija u tom duhu javljaju se pojave kao što su manjak radne predanosti, neosjetljivost, pohlepa, pad morala zbog spoznaje da poduzeće ne pridonosi kvaliteti života u zajednici itd.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija