Pregled bibliografske jedinice broj: 396488
Spremnost na komunikaciju i učenje stranoga jezika
Spremnost na komunikaciju i učenje stranoga jezika // Lingvistika javne komunikacije
Osijek, Hrvatska, 2009. str. 1-12 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 396488 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost na komunikaciju i učenje stranoga jezika
(Willingness to communicate and FL learning)
Autori
Mihaljević Djigunović, Jelena ; Letica, Stela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Lingvistika javne komunikacije
/ - , 2009, 1-12
Skup
Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
spremnost na komunikaciju u nastavi; samopercepcija; kompetencije; korelacijsko istraživanje
(willingness to communicate; perceived communicative competence; correlational study)
Sažetak
Spremnost na komunikaciju jedno je od individualnih obilježja učenika stranoga jezika. Definira se kao vjerojatnost iniciranja komunikacije kad se za nju ukaže prilika (McCroskey 1992). Istraživanja usvajanja drugoga jezika (npr. MacIntyre 2002) pokazala su da je spremnost na komunikaciju važan faktor u procesu jezičnoga usvajanja. U radu se opisuje istraživanje provedeno sa stotinjak hrvatskih studenata stranih jezika u kojem se ispituje njihova spremnost na komunikaciju na nastavi pomoću upitnika koji je konstruirala Burgoon (1976). Autorice, na temelju dobivenih rezultata, predlažu novu konceptualizaciju spremnosti na komunikaciju definirajući je kao situacijsku varijablu a ne kao stabilnu osobinu ličnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb