Pregled bibliografske jedinice broj: 396341
Strategijsko računovodstvo kao izvor informacija za destinacijski menadžment
Strategijsko računovodstvo kao izvor informacija za destinacijski menadžment // Turistička regionalizacija u globalnim procesima / Blažević, Branko ; Peršić, Milena (ur.).
Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2009. str. 259 (rukopis)-327 (rukopis)
CROSBI ID: 396341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategijsko računovodstvo kao izvor informacija za destinacijski menadžment
(Tourism regionalization sithin global processes)
Autori
Peršić, Milena ; Karanović, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Turistička regionalizacija u globalnim procesima
Urednik/ci
Blažević, Branko ; Peršić, Milena
Izdavač
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci
Grad
Opatija
Godina
2009
Raspon stranica
259 (rukopis)-327 (rukopis)
ISBN
978-953-6198-71-9
Ključne riječi
strategijsko računovodstvo; BSC; turistička destinacija; destinacijski menadžment
(strategic accounting; BSC; tourist destination; destination management)
Sažetak
U istraživanju se polazi od prezentiranja informacijskih zahtjeva menadžmenta turističke destinacije, neophodnih za upravljanje po načelima „ integriranog menadžmenta kvalitete“ (IQM), a s težnjom da se poštuju načela održivog razvoja (eko-destinacija). Stoga se naglasak stavlja aktivnosti destinacijskoga menadžmenta, uz uvažavanje zadaća koje treba izvršiti u užem i širem okruženju. Prezentiraju se i rezultati istraživanja provođeni od strane Europske komisije, kao i istraživanja na uzorku turističke destinacije Kvarner, a vezani za preferencije destinacijskoga menadžmenta u pogledu izbora upravljačkog modela, sa kojim se neposredno povezuju i relevantni upravljački informacijski zahtjevi. Pri tom su se uvažavali i svi utjecajni činitelji, od značaja za oblikovanje turističkog proizvoda turističke destinacije. Pri tom su se uzele u razmatranje specifičnosti turističke destinacije, koje su od presudnog značaja za oblikovanje i valorizaciju turističke ponude, raspoloživi kapaciteti kao nositelji turističke ponude, ali i ostali činitelji koji značajno doprinose njenom krajnjem oblikovanju i prepoznatljivosti. Polazeći od teze, da je turistička destinacija sustava kojim treba upravljati, razrađuju se načela korporacijskog upravljanja, te ukazuje na relevantne izvore informacija. U tom se kontekstu izdvajaju računovodstvene informacije, kao vrijednosni izraz kompleksnog sustava izvješćivanja, kojeg treba izgraditi temeljem načela, koje je OECD definirao za potrebe korporacijskog upravljanja. U tim okvirima, destinacijski menadžment preuzima odgovornost za definiranje dugoročnih ciljeva (kuda idemo), za sagledavanje svih onih aktivnosti koje će voditi ka ostvarenju ovih ciljeva (što učiniti), a na putu ostvarenja konkurentskih prednosti (kako to učiniti), pri čemu treba slijediti stratešku logiku (kako znati da će poduzeto i uspjeti). Navedeno ukazuje na potrebu osiguranja relevantnih informacije, koje će omogućiti realizaciji zadataka u području planiranja, investiranja i inovativnog djelovanja, a to znači osnovu za donošenje i sustavnu ocjenu strategija, koje će osigurati ostvarenje globalnog cilja. Informacije neophodne za upravljanje turističkom destinacijom, trebaju se temeljiti na instrumentariju, primjerenom zahtjevima strateškog menadžmenta. Jedan od značajnih instrumenata te vrste je Balanced Scorecard metoda (BSC), koja osigurava informacije primjerene složenom procesu odlučivanja na razini turističke destinacije, jer nudi indikatore koji su neposredno vezani uz perspektivu kupaca, perspektivu aktivnosti i procesa, perspektivu učenja i razvoja, te uz financijsku perspektivu. BSC se sagledava i kao jedan od instrumenata strategijskog računovodstva, kao segmenta menadžerskog računovodstva orijentiranog osiguranja upravljačkih informacijskih zahtjeva strategijskog menadžmenta. Zadaci strategijskog računovodstva, konkretizirani su na modelu, koji naglasak stavlja na primjenu zelenih strategije u valorizaciji konkurentnosti turističkog proizvoda turističke destinacije, tijekom njegova čitavog životnog vijeka korištenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Knjiga u tisku.
POVEZANOST RADA
Projekti:
116-2012298-2574 - Obnovljivi izbori energije za eko-hotel i eko-turističku destinaciju (Blažević, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija