Pregled bibliografske jedinice broj: 396241
Kako se ponaša površina tekućine?
Kako se ponaša površina tekućine? // Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike Interaktivna nastava fizike : zbornik / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2009. str. 193-196 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 396241 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako se ponaša površina tekućine?
(On behaviour of liquid surface)
Autori
Erceg, Nataša ; Rončević, Igor ; Milotić, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike Interaktivna nastava fizike : zbornik
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2009, 193-196
ISBN
978-953-7178-13-0
Skup
Hrvatski simpozij o nastavi fizike Interaktivna nastava fizike (9 ; 2009)
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 16.04.2009. - 18.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
konceptualna fizika; radionica; površinska napetost
(conceptual physics; workshop; surface tension)
Sažetak
Radionica je namijenjena učenicima osmoga razreda i sastoji se od niza zanimljivih i lako izvedivih pokusa te slika uklopljenih u Power Point prezentaciju (igla na površini vode, kukac na površini vode, čaša “ bez dna” , plovak u vodi). Kroz njih se učenici upoznaju s konceptom površinske napetosti tekućine, osvješćuju primjenu i posljedice površinske napetosti u svakodnevnom životu (pojilica za pčele, formiranje balona od sapunice, baloni na kalemu za konac i sl.), uče kako se smanjuje površinska napetost i gdje se to primjenjuje (prašina na površini vode, odstajala voda za zalijevanje cvijeća, pranje rublja toplom vodom i deterdžentom, lijekovi i površinska napetost, keksi u čaju i sl.). Nastoji se izazvati i fascinacija atraktivnim pokusima, npr. s čavlima u čaši punoj vodom, barčicom na pogon od sapuna i sl. Raspravom koju vodi voditelj radionice postavljanjem niza pitanja, učenici ispravljaju svoje miskoncepcije te argumentiraju svoje ideje i samostalno dolaze do zaključaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Projekti:
316-0091361-2825 - Razvoj i modeliranje fizičkih koncepata u učioničkom i e-okruženju
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci - Odjel za fiziku