Pregled bibliografske jedinice broj: 39575
Verbotonalna rehabilitacija djece s umjetnom pužnicom
Verbotonalna rehabilitacija djece s umjetnom pužnicom // Simpozij o umjetnoj pužnici
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2000. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 39575 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbotonalna rehabilitacija djece s umjetnom pužnicom
(Verbotonal rehabilitation of children with cochlear implant)
Autori
Gavrilović, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Simpozij o umjetnoj pužnici
/ - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2000
Skup
Simpozij o umjetnoj pužnici
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.05.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
umjetna pužnica
(cochlear implantation)
Sažetak
U odjelima Poliklinike SUVAG provode se rehabilitacijsko-edukacijski programi s pacijentima kojima je ugrađena umjetna pužnica. Tako u predškolskom odjelu 12-tero djece s ugrađenom umjetnom pužnicom slijedi rehabilitacijsko-edukacijske programe (2 grupe - 2 modela).
Postoje razne metode koje imaju za cilj naučiti i razviti komunikaciju slušno oštećenih osoba.
Verbotonalna metoda realizira ljudsku komunikaciju na prirodan i jednostavan način. To znači slušno oštećenu osobu naučiti slušati i govoriti. Razvoj govora i jezika preko slušanja zahtjeva maksimalan razvoj slušnih mogućnosti (auditivna progresija), a koje slijedi dobra upotreba slušnih pomagala. Budući da je realizacija kompleksnog programa rehabilitacije i edukacije bazirana na slušnim ostacima - kohlearni implant ju olakšava i obogaćuje.
Činjenica da su slušni putevi otvoreni (osoba čuje) pomaže realizaciji slušanja (osoba sluša) i na taj način čini razvoj govora (slijedeći lingvističku progresiju) lakšim.
Programiranje rehabilitacijsko-edukacijskih procesa, uzimajući u obzir osobitosti vezane uz kohlearni implant, treba slijediti generalne zadatke:
- kreirati interakciju između djeteta i rehabilitatora-edukatora
- kreirati pozitivnu atmosferu u kojoj će biti moguća realizacija razvoja: - slušanja (auditivna progresija), - kognitivnih sposobnosti (razvoj mišljenja, učenje, ...) - kreativnosti (uključujući afektivnost i imaginaciju), - komunikacije.
Kompletan rehabilitacijsko-edukativni proces treba staviti u interakciju:
- dijete i njegove sposobnosti
- obitelj
- stručnjake.
Dobro struktuiran program i dobra i intenzivna provedba svih sudionika dovodi do rezultata koji pokazuju poboljšanje u realizaciji auditivne progresije, kvalitete artikulacije, razvoja govora i komunikacije na bazi govora - generalni poboljšanje socijalne i školske integracije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti