Pregled bibliografske jedinice broj: 39567
Učenje i poučavanje u interaktivnom okruženju inteligentnih tutorskih sustava
Učenje i poučavanje u interaktivnom okruženju inteligentnih tutorskih sustava, 1998., diplomski rad, Fak. prirodoslovno - mat. znanosti i odgojnih područja, Split
CROSBI ID: 39567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje i poučavanje u interaktivnom okruženju inteligentnih tutorskih sustava
(Learning and Teaching in Learning Environment of the Intelligent Tutoring System)
Autori
Tičina Vatroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fak. prirodoslovno - mat. znanosti i odgojnih područja
Mjesto
Split
Datum
22.12
Godina
1998
Stranica
61
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
Učenje i pučavanje; Interaktivne okoline učenja; Inteligentni tutorski sustavi; Suradnički inteligentni tutorski sustavi; Baza znanja
(Learning and Teaching; Interaktive Learning Environment; Intelligent Tutoring System; Colaborative Intelligent Tutoring System; Knowledge base)
Sažetak
Ovaj diplomski rad tematski se može podijeliti na dva dijela. U prvom su provedena teoretska razmatranja o inteligentnim tutorskim sustavima, interaktivnim okolinama za učenje i surađivačkim inteligentnim tutorskim sustavima kao informatičkim programima baziranim na umjetnoj inteligenciji. U drugom dijelu je opisana praktična izvedba implementiranja određenog područnog znanja u jedan od navedenih sustava. U ovom slučaju odabrano je područno znanje iz matematike (poliedri), a sustav je inteligentna hipermedijska autorska ljuska TEx-Sys.
Prvi dio rada sadrži opise svakog od navedenih sustava. Svi oni su namijenjeni potpori i poboljšanju procesa učenja i poučavanja, ali se međusobno razlikuju po pristupu tom procesu. Temeljne ideje na kojima se bazira pojedini sustav, kao i detaljni opis strukture svakog sustava odnosno njegovih dijelova su također predstavljeni u ovom dijelu kako bi se bolje upoznali sa njima. Nakon upoznavanja sa navedenim sustavima, provedena je usporedna analiza inteligentnih tutorskih sustava, interaktivnih okolina za učenje i surađivačkih inteligentnih tutorskih sustava. Usporedba je provedena obzirom na jedno važno svojstvo tih sustava s ciljem potpunijeg razumijevanja svakog od njih, njegovih mogućnosti i ograničenja, prednosti i nedostataka u odnosu na druge sustave namijenjene podršci u procesu učenja i poučavanja. Sustavi su uspoređeni obzirom na početno znanje, izradu sustava, rezultate učenja, ograničenja, ocjenjivanje, implementiranje, podršku učitelja i motivaciju učenika te mogućnost proširenja.
Drugi dio započinje prikazom metodičke pripreme nastavne jedinice (Poliedri) u tradicionalnoj nastavi, a nastavlja se opisom inteligentne hipermedijske autorske ljuske TEx-Sys i implementacije područnog znanja o poliedrima u bazu znanja POLIEDRI. Područno znanje o poliedrima je raščlanjeno u skladu sa metodičkom pripremom i važećim formalizmima za prikaz znanja u sustavu TEx-Sys te je zatim ugrađeno u bazu znanja koja je sastavni dio tog sustava. Na taj način se mogu usporediti oba prikaza istog područnog znanja odnosno mogu se uočiti prednosti i nedostaci prikaza u sustavu TEx-Sys u odnosu na tradicionalni prikaz i obratno.
U prilogu dan je popis ključnih izraza i pojmova zajedno sa njihovim izvornim nazivima i skraćenicama koji može biti koristan u praćenju prvenstveno prvog dijela rada. Na kraju su dane određene zaključne misli o svakom navedenom sustavu i njihovoj primjeni u nastavnom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177010
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Slavomir Stankov
(mentor)