Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 39564

Generiranje problema u inteligentnim tutorskim sustavima


Rakić, Krešimir
Generiranje problema u inteligentnim tutorskim sustavima, 2000., diplomski rad, Fak. prirodoslovno - mat. znanosti i odgojnih područja, Split


CROSBI ID: 39564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Generiranje problema u inteligentnim tutorskim sustavima
(Problem Generation in an Intelligent Tutoring Systems)

Autori
Rakić, Krešimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fak. prirodoslovno - mat. znanosti i odgojnih područja

Mjesto
Split

Datum
29.09

Godina
2000

Stranica
56

Mentor
Stankov, Slavomir

Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir

Ključne riječi
Obrazovanje; Inteligentni tutorski sustavi; World Wide Web; Generiranje problema; Ocjenjivanje znanja učenika
(Education; Intelligent Tutoring Systems; World Wide Web; Problem Generation; Student Knowledge Evaluation.)

Sažetak
Važnost škole i obrazovanja u razvitku ljudskog društva je neupitna. Prenošenje znanja i iskustava mlađim generacijama je temelj napretka ljudske civilizacije. Pri tome se znanja, naravno, dograđuju i unapređuju u skladu s općim promjenama i razvitkom. Velika brzina razvoja tehnologije u današnjem svijetu mora biti popraćena i adekvatnim promjenama u sustavu obrazovanja kako bi on mogao odgovoriti na zahtjeve koji se pred njega postavljaju. To za sobom povlači mijenjanje i moderniziranje postojećih metoda poučavanja, odbacivanje nekih starih tehnika i uvođenje novih, primjerenijih novom dobu i “informacijskom društvu” u koje je svijet već stupio. Ovaj rad se može podijeliti u dva dijela: teoretski i praktični. U prvom dijelu bilo je više riječi o utjecaju tehnološkog razvoja na nastavni proces i korištenju naprednih računalnih tehnologija u nastavi. Kao posebno značajna metoda istaknuti su inteligentni tutorski sustavi te ukazano na korisnost i pogodnost njihovog povezivanja s World Wide Web-om. Poseban naglasak je dan na testiranje učenikovog znanja u inteligentnim tutorskim sustavima, i tu smo se opredijelili za metodu generiranog kviza kod kojeg je moguće uključiti neke elemente multimedije, da bi aktivirali više učenikovih osjetila i time pospješili njegovo pamćenje nastavnog sadržaja. Praktični dio rada se sastojao od izgradnje generatora problema koji su dinamički stvarali uvijek drugačiji kviz za testiranje učenika u sustavima TEx-Sys i DTEx-Sys. Osim samog generiranja problema, ostvareno je i provjeravanje učenikovih odgovora (u toku samog testiranja - prate se međurezultati i kviz se težinski priilagođava učenikovom znanju), njihovo vrednovanje, te izračunavanje ukupne ocjene na osnovu odnosa ostvarenog i mogućeg broja bodova. Preporuka za daljnji rad, koja treba usmjeriti učenika da obrati dodatnu pažnju nekim pojmovima područnog znanja, sastoji se od liste čvorova iz onih pitanja na koje nije dan točan odgovor. Konačni učenikov uspjeh smješta se u bazu učenika, tako da se kod njegovog sljedećeg pristupa sustav može prilagoditi njegovom pokazanom znanju Ovim radom ostvarena je nova metoda testiranja učenika u navedenim inteligentnim tutorskim sustavima. Sadašnji model je pilot verzija pa se i njene karakteristike, tj. tri težinske kategorije, dvanaest zadanih formata pitanja kao i bodovni kriterij, trebaju uzeti samo kao polazne, a daljnja uporaba ove metode u radu s učenicima omogućit će i njeno usavršavanje, dodatno ispitivanje postojećih i eventualno novih formata pitanja, njihovo grupiranje u težinske kategorije kao i podešavanje bodovnih kriterija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
177010

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Slavomir Stankov (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rakić, Krešimir
Generiranje problema u inteligentnim tutorskim sustavima, 2000., diplomski rad, Fak. prirodoslovno - mat. znanosti i odgojnih područja, Split
Rakić, K. (2000) 'Generiranje problema u inteligentnim tutorskim sustavima', diplomski rad, Fak. prirodoslovno - mat. znanosti i odgojnih područja, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Raki\'{c}, Kre\v{s}imir}, year = {2000}, pages = {56}, keywords = {Obrazovanje, Inteligentni tutorski sustavi, World Wide Web, Generiranje problema, Ocjenjivanje znanja u\v{c}enika}, title = {Generiranje problema u inteligentnim tutorskim sustavima}, keyword = {Obrazovanje, Inteligentni tutorski sustavi, World Wide Web, Generiranje problema, Ocjenjivanje znanja u\v{c}enika}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Raki\'{c}, Kre\v{s}imir}, year = {2000}, pages = {56}, keywords = {Education, Intelligent Tutoring Systems, World Wide Web, Problem Generation, Student Knowledge Evaluation.}, title = {Problem Generation in an Intelligent Tutoring Systems}, keyword = {Education, Intelligent Tutoring Systems, World Wide Web, Problem Generation, Student Knowledge Evaluation.}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font