Pregled bibliografske jedinice broj: 395599
Praćenje ranog komunikacijskog razvoja pomoću ljestvice ranoga dječjeg razvoja
Praćenje ranog komunikacijskog razvoja pomoću ljestvice ranoga dječjeg razvoja, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 395599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praćenje ranog komunikacijskog razvoja pomoću ljestvice ranoga dječjeg razvoja
(Follow-up of Early Communicative Development Through KID Scale)
Autori
Cvitković, Marion
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.06
Godina
2009
Stranica
77
Mentor
Ljubešić, Marta ; Ivšac Pavliša, Jasmina
Ključne riječi
rani komunikacijski razvoj; rana procjena i intervencija; KIDS ljestvica
(early communication development; early evaluation and intervention; KID)
Sažetak
U istraživanju je korištena KID-HR ljestvica ranoga dječjeg razvoja, hrvatska verzija ljestvice KIDS, autora Reuter i Wozniak (1996.). Navedenom ljestvicom prikupljeni su podaci o ispitaniku u svrhu praćenja razvojnih promjena u svim domenama razvoja: kognitivnoj, motoričkoj, komunikacijskoj, domeni samopomoći te u društvenoj domeni. Poseban naglasak stavljen je na komunikacijski razvoj ispitanika. Ispitivanje je provedeno u deset vremenskih točaka, a ljestvicu je ispunjavala majka. Kvalitativna i statistička obrada rezultata ukazuju na značajnost razvojnih promjena obzirom na kronološku dob. Razina usvojenih vještina obuhvaćenih ljestvicom progresivno se povećava s dobi. Razvoj u pojedinim domenama ne napreduje jednoliko već ga karakteriziraju oscilacije. Postoji niz čimbenika koji može utjecati na ovakve rezultate. Za vrednovanje rezultata ispitivanja korištene su američke normne vrijednosti jer hrvatske još uvijek nisu utvrđene što zasigurno utječe na dobivene rezultate. Jedan od čimbenika je mogućnost pogreške u mjerenju i procjeni, također relativna pouzdanost roditelja kao izvjestitelja. Važan čimbenik je i nejasnost pojedinih čestica, što potvrđuje i ispitanikova majka. Usprkos velikoj količini čestica koju KID-HR ljestvica sadrži pokazala se kao dobar izvor informacija o razvoju djeteta, kako roditelju tako i stručnjacima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb