Pregled bibliografske jedinice broj: 393710
» Nisam sigurna što je, ali je bitno« - analiza stavova studenata Sveučilišta u Rijeci o održivom razvoju
» Nisam sigurna što je, ali je bitno« - analiza stavova studenata Sveučilišta u Rijeci o održivom razvoju // Suvremene teme, 1 (2008), 1; 62-75 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 393710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
» Nisam sigurna što je, ali je bitno« - analiza stavova studenata Sveučilišta u Rijeci o održivom razvoju
("I'm not sure what is it about, but it is important" - what students from University of Rijeka think about sustainable development)
Autori
Rončević Nena ; Ledić Jasminka ; Ćulum Bojana
Izvornik
Suvremene teme (1849-2428) 1
(2008), 1;
62-75
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; stavovi studenata o održivom razvoju
(education for sustainable development; students' attitudes towards sustainable development)
Sažetak
U teorijskom dijelu rada daje se prikaz različitih pristupa i definicija održivog razvoja, analizira se uloga visokoškolskih institucija u promicanju ideje održivog razvoja i izloženi su rezultati dosadašnjih istraživanja koja se bave socijalnoekološkom problematikom. U empirijskom dijelu rada izlažu se rezultati pilot istraživanja provedenog na Sveučilištu u Rijeci (2007.) na uzorku od 105 studenata. Cilj istraživanja bio je ispitati informiranost i razumijevanje koncepta održivog razvoja, kao i stavove i ponašanje povezane s nekim aspektima tog koncepta. Glavna pretpostavka istraživanja da ispitanici slabo poznaju koncept održivog razvoja, te da, kao posljedica toga, njihovi stavovi i životne navike ne daju garancije za potreban pristup ovome području potvrđena je. Drugim riječima, većina ispitanika ne zna definirati održivi razvoj. Ispitanici najmanje percipiraju odgovornost škola u promociji ideje održivog razvoja, prema njihovom mišljenju važniju ulogu imaju udruge i mediji, a najvažniju politička razina. Studenti smatraju da je upravo politička volja prva stepenica u promociji ideje održivog razvoja, odakle se onda treba širiti društvom. Bez inicijalne aktivnosti s političke razine promocija ideje održivog razvoja nije moguća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka