Pregled bibliografske jedinice broj: 39356
Promjena stava učitelja prema integraciji djece usporenog kognitivnog razvoja
Promjena stava učitelja prema integraciji djece usporenog kognitivnog razvoja, 1999., doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 39356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjena stava učitelja prema integraciji djece usporenog kognitivnog razvoja
(Influencing teacher attitudes toward integration of children with special needs)
Autori
Kiš-Glavaš, Lelia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.12
Godina
1999
Stranica
214
Mentor
Igrić, Ljiljana
Ključne riječi
učitelji; stavovi; integracija; usporeni kognitivni razvoj
(teachers; attitudes; integration; special needs)
Sažetak
Osnovni cilj rada bio je utvrditi postojeće stavove učitelja prema integraciji te odrediti neke determinante stavova učitelja prema integraciji djece usporenog kogntivnog razvoja. Osim toga , namjera je bila i provjeriti učinkovitosti eksperimentalnog programa Edukacije učitelja za prihvaćanje djece s posebnim potrebama na promjenu stavova učitelja prema djeci usporenog kognitivnog razvoja i njihovoj integraciji u redovne osnovne škole.Stavovi učitelja prema integraciji djece s posebnim potrebama mjereni su Upitnikom mišljenja o integraciji na uzorku od 261 učitelja s područja Zagreba i Zagrebačke županije. Pokazalo se je da su stavovi generalno pozitivni iako ima i nekih negativnih stavova učitelja.Na uzorku od 746 učitelja s područja Zagreba, Čakovca, Varaždina i Osijeka ispitani su stavovi učitelja prema poučavanju, njihov odnos prema djeci i zadovoljstvo vlastitim zanimanjem. To je ispitano Minesotta Teacher Attitude Inventory. Utvrđeno je da su stavovi naših učitelja prema poučavanju daleko ispod rezultata američkih učitelja. Osobine ličnosti učitelja mjerene su upitnikom Eysenck Personality Questionaire na uzorku od 208 ispitanika s područja Zagreba i utvrđeno je da rezultati naših ispitanika ne odudaraju od normi. Eksperimentalna skupinaod 49 ispitanika bila je tijekom 10 mjeseci uključena u Program edukacije učitelja za prihvaćanje djece s posebnim potrebama dok kontrolna skupina za to vrijeme nije pohađala nikakvu dodatnu edukaciju. Eksperimentalna i kontrolana skupina značajno su se razlikovale u finalnom u odnosu na inicijalno ispitivanje u odnosu na njihove stavove prema integraciji djece s usporenim kognitivnim razvojem.Edukacija učitelja za prihvaćanje djece s posebnim potrebama pokazala se je vrlo učinkovitom u promjeni stavova učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija