Pregled bibliografske jedinice broj: 393512
Upotreba modela Tutor Expert System za oblikovanje inteligentnih tutorskih sustava
Upotreba modela Tutor Expert System za oblikovanje inteligentnih tutorskih sustava // Pedagogija i društvo znanja / Mijo, Cindrić ; Vlatka, Domović ; Milan, Matijević (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 369-378 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 393512 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba modela Tutor Expert System za oblikovanje inteligentnih tutorskih sustava
(Designing Intelligent Tutoring Systems using Tutor Expert Systems)
Autori
Stankov, Slavomir ; Rosić, Marko ; Žitko, Branko ; Grubišić, Ani
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i društvo znanja
/ Mijo, Cindrić ; Vlatka, Domović ; Milan, Matijević - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 369-378
ISBN
978-953-7210-13-7
Skup
Pedagogija i društvo znanja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inteligentni tutorski sustavi; poučavanje po modelu jedan-na-jedan; autorske ljuske za oblikovanje inteligentnih tutorskih sustava; prikaz znanja; baza znanja; courseware
(intelligent tutoring systems; onee-to-one teaching; authoring shell for ITS desig; knowledge presentation; knowledge base; coursewaew)
Sažetak
Inteligentni tutorski sustavi (ITS) predstavljaju posebnu klasu asinkronih sustava e-učenja, a svoje funkcionalnosti ostvaruju u poučavanju po modelu jedan-na-jedan što je najučinkovitiji način odvijanja nastavnog procesa. ITS-ovi nastavljaju tradiciju sustava nastave pomoću računala iz kasnih pedesetih godina prošlog stoljeća utemeljenih na programiranoj nastavi. Danas su inteligentni tutorski sustavi, kao i autorske ljuske za njihovo oblikovanje, orijentirani na hipermedijsko Web okruženje, te predstavljaju „ vruće“ istraživačko područje. U radu predstavljamo vlastito istraživanje, vezana za razvoj i primjenu autorske ljuske za oblikovanje ITS, koje smo provodili u posljednjih petnaest godina. Naša istraživanja su temeljena na kibernetičkom modelu sustava, paradigmi „ poučavanje je upravljanje učenjem, načelima poučavanja „ živog“ učitelja i tradicionalnoj građi inteligentnih tutorskih sustava. Razvili smo model autorske ljuske Tutor – Expert System (TEx-Sys) za oblikovanje inteligentnih tutorskih sustava i na njemu implementirali tri inačice od on-site Windows aplikacije do aplikacije temeljene na Web uslugama. Model TEx-Sys ima sljedeće sudionike: učenika radi stjecanja znanja i vještina, stručnjaka područnog znanja za oblikovanje baza znanja, učitelja koji koristi bazu znanja za didaktičko oblikovanje nastavnih sadržaja i administratora koji motri sustav (sudionike i način korištenja). Programski sustavi izvedeni na modelu TEx-Sys primijenjeni su u nastavnom procesu na nekoliko visokih učilišta i osnovnih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1996 - Oblikovanje i vrednovanje inteligentnih sustava e-učenja. (Žitko, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split