Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 392617

Dubinska analiza podataka za cjeloviti pristup korisniku u bankarskim sustavima


Nadinić, Berislav
Dubinska analiza podataka za cjeloviti pristup korisniku u bankarskim sustavima, 2009., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 392617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dubinska analiza podataka za cjeloviti pristup korisniku u bankarskim sustavima
(Data mining for holistic customer management in banking systems)

Autori
Nadinić, Berislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
14.04

Godina
2009

Stranica
163

Mentor
Kalpić, Damir

Ključne riječi
Basel II; upravljanje odnosa s korisnicima; dubinska analiza podataka; kvaliteta podataka
(Basel II; CRM; data mining; data quality)

Sažetak
Disertacija sadrži sljedeća poglavlja: 1. Uvod 2. Ocjenjivanje kvalitete podataka 3. Metode poboljšanja kvalitete podataka 4. Pregled i rukovanje ekstremnim vrijednostima 5. Rizici i kapitalni sporazum Basel II 6. Sustav za cjelovitu brigu o korisniku na strateškoj razini 7. Daljnji koraci 8. Zaključak Disertacija uključuje i bibliografiju, te na hrvatskome i engleskome jeziku sažetak, popis ključnih riječi i životopis. U Uvodu se ukazuje na ulogu kapitalnog sporazuma Basel II koji doprinosi sigurnosti i stabilnosti bankarskog sustava, ali ga banke mogu percipirati kao ugrozu profitabilnosti. Ambicija disertacije jest ukazati na koristi koje banke mogu imati prihvaćanjem sporazuma Basel II koristeći predloženi strateški holistički pristup korisniku. U drugom poglavlju se definira koncept kvalitete podataka i opisuju koraci potrebni za poboljšanje kvalitete povijesnih podataka. Opisuje se i ilustrira na primjerima analiza i strateški pokazatelji kvalitete podataka Treće poglavlje opisuje metode poboljšanja kvalitete podataka. Koristi se standardizacija, izračun udaljenosti, povezivanje zapisa, uklanjanje višestrukih zapisa te stvaranje najboljeg zapisa. Predlažu se postupci s nepostojećim ili ekstremnim vrijednostima. Predlaže se nova metoda nadomještanja nepostojećih podataka o prihodu kućanstva, a koji su bitni za vođenje politike kreditiranja korisnika. Opisuju se algoritmi za postupke s nepostojećim ili ekstremnim vrijednostima, uključujući strojno učenje zasnovano na neuronskim mrežama ili stablima odlučivanja te se predlaže i algoritmizira nova metoda za nadomještanje nepostojećih podataka u bankarskim sustavima. Četvrto poglavlje uvodi univarijatne i multivarijatne metode za postupanje s ekstremnim vrijednostima. Ilustrira se primjena neuronskih mreža za postupke s ekstremnim vrijednostima. Peto poglavlje detaljnije opisuje razloge i ciljeve kapitalnog sporazuma Basel II. U okviru toga se navode nužni zahtjevi s tehničke perspektive. Slijedi opis značaja strateškog pristupa brizi o korisniku. Iz svega slijedi da se dubinskom analizom podataka za cjeloviti pristup brizi o korisniku postiže izravna poslovna korist za banku. Šesto poglavlje predlaže rješenje za upravljanje brigom o korisniku na strateškoj razini. Navode se specifičnosti ove aktivnosti u bankarstvu, što se ilustrira usporedbom s aktivnostima u telekomunikacijama. Navode se detaljno konkretni koraci implementacije i validacija poslovnih definicija. Predviđa se ponašanje korisnika kredita i predlaže metoda za procjenu ponašanja odbijenih korisnika. Koriste se neuronske mreže i stabla odlučivanja. Opisani su postupci kod uvođenja novih proizvoda. Opisuje se sustav i funkcionalnost analitičkog upravljanja odnosa s korisnicima te izvještavanje. Sve je ilustrirano odgovarajućim primjerima. Sedmo poglavlje opisuje daljnje očekivane korake istraživanja s naglaskom na strateškom pristupu brizi o manjim i srednjim poduzećima i individualnim poduzetnicima kao rizičnoj skupini u vrijeme negativnih makroekonomskih trendova. Dodatno istraživanje, koje ovom disertacijom nije bilo obuhvaćeno, odnosi se na sprječavanje raznih vrsta prijevara i zloporaba u bankarstvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
036-0361983-2022 - Održivi razvoj informacijskih sustava (Fertalj, Krešimir, MZO ) ( CroRIS)
036-0361983-3137 - Optimiranje i upravljanje rizicima u informacijskim sustavima (Kalpić, Damir, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Damir Kalpić (mentor)

Avatar Url Berislav Nadinić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Nadinić, Berislav
Dubinska analiza podataka za cjeloviti pristup korisniku u bankarskim sustavima, 2009., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Nadinić, B. (2009) 'Dubinska analiza podataka za cjeloviti pristup korisniku u bankarskim sustavima', doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Nadini\'{c}, Berislav}, year = {2009}, pages = {163}, keywords = {Basel II, upravljanje odnosa s korisnicima, dubinska analiza podataka, kvaliteta podataka}, title = {Dubinska analiza podataka za cjeloviti pristup korisniku u bankarskim sustavima}, keyword = {Basel II, upravljanje odnosa s korisnicima, dubinska analiza podataka, kvaliteta podataka}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Nadini\'{c}, Berislav}, year = {2009}, pages = {163}, keywords = {Basel II, CRM, data mining, data quality}, title = {Data mining for holistic customer management in banking systems}, keyword = {Basel II, CRM, data mining, data quality}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font