Pregled bibliografske jedinice broj: 392500
Što znamo o ranim sociokognitivnim obilježjima djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga?
Što znamo o ranim sociokognitivnim obilježjima djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga? // Paediatria Croatica, 54 (2010), 65-72 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 392500 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što znamo o ranim sociokognitivnim obilježjima djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga?
(What do we know about sociocognitive development of children with pre/perinatal lesions?)
Autori
Šimleša, Sanja ; Ivšac, Jasmina ; Cepanec, Maja ; Mejaški-Bošnjak, Vlatka ; Ljubešić Marta
Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 54
(2010);
65-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
sociokognitivni razvoj; djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga
(socio-cognitive development; children with pre/perinatal brain lesions)
Sažetak
U literaturi postoji mnoštvo podataka o kognitivnom i jezičnom razvoju djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga, ali vrlo malo podataka o njihovom sociokognitivnom razvoju. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati rane socikognitivne sposobnosti kod djece s oštećenjem mozga i usporediti ih sa sociokognitivnim sposobnostima djece urednoga razovja. Istraživanje je uključivalo 12 djece s peri/intraventrikularnim krvarenjem i/ili hipoksično-ishemijskim oštećenjem mozga te 12 djece bez neurorazvojnih čimbenika rizika koja su bila uključena u šire neuropedijatrijsko, logopedsko i psihološko praćenje. Djeca su opažana i snimana u interakciji sa svojim roditeljima u Laboratoriju za razvojnu neurolingvistiku, a metodom strukturiranog intervjua prikupljani su i podaci o djetetovom komunikacijskom ponašanju u svakodnevnim situacijama. Rezultati pokazuju da djeca s ranim mozgovnim oštećenjem imaju uredan obrazac razvoja socijalne kognicije, ali također i da u ranome razvoju nešto kasnije postižu miljokaze urednog sociokognitivnog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Zdravstveno veleučilište, Zagreb
Profili:
Sanja Šimleša
(autor)
Jasmina Ivšac Pavliša
(autor)
Marta Ljubešić
(autor)
Maja Cepanec
(autor)
Vlatka Mejaški-Bošnjak
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EMBASE (Excerpta Medica)
- Thompson Scientific
- Amsterdam
- Index Copernicus
- Journal citation reports/Science edition
- Science citation index expanded (SCIE)
- Abstracts journal
- All-Rusian institute for scientific and technical information (VINITI) - Scopus baza
- Hrčak
- Nacionalna i Sveučilišna biblioteka
- Google scholar
- ScientificCommons