Pregled bibliografske jedinice broj: 392479
Romi u Hrvatskoj: interkulturalne odrednice
Romi u Hrvatskoj: interkulturalne odrednice // Vjesnik Đakovačko-osječke nadbiskupije i Srijemske biskupije, 3 (2009), 231-234 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 392479 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Romi u Hrvatskoj: interkulturalne odrednice
(THE ROMA IN CROATIA: INTERCULTURAL DETERMINANTS)
Autori
Hrvatić, Neven
Izvornik
Vjesnik Đakovačko-osječke nadbiskupije i Srijemske biskupije (1847-0521) 3
(2009);
231-234
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Romi; seobe; interkulturalne odrednice; socijalna integracija
(Roma; migration; intercultural determinants; social integration)
Sažetak
Ne umanjujući važnost cjelovitog, sustavnog istraživanja brojnih fenomena vezanih za Rome: jezik, nacionalna kultura i umjetnost, vjera, socijalni i gospodarski ustroj, marginalizacija.., upravo je socijalna integracija, kao i područje odgoja i obrazovanja, svojevrsna sinteza različitosti polaznica i jedinstvenosti u pristupu. Upoznajući Rome koji u Hrvatskoj od doseljenja predstavljaju autohtonu nacionalnu manjinu, mogu se uočiti smjernice u oblikovanju (trans)nacionalnog identiteta i postizanja društvene uloge koja im pripada. Povijesna geneza obuhvaća period doseljenja Roma, migracijski način života, povijesne promjene položaja, kao i specifičnosti u obiteljskom, plemenskom, gospodarskom i socijalnom ustroju. Za romsku nacionalnu zajednicu u Hrvatskoj presudno je, uz poboljšanje socio-gospodarskog položaja, integriranje u sve segmente društva, ali i neprijeporna potreba očuvanja kulture, tradicije i stila života. Kvalitativni napredak u socijalnoj integraciji (i kulturnoj autonomiji) Roma u Hrvatskoj moguće je postići samo promptnom, ali sustavnom aktivnošću prema dosljednoj implementaciji dostignutih standarda drugih nacionalnih manjina, uvažavajući sve posebnosti. Svako dalje improviziranje i nedostatak inicijative ponovo marginalizira Rome, koji u Hrvatskoj, na temelju povijesnih iskustava i zbilje, mogu biti vrijedan i prepoznatljiv dio multikulturalnog okružja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb