Pregled bibliografske jedinice broj: 39243
Verbalni stereotipi u dnevničkom zapisima učenika od 1954-1957
Verbalni stereotipi u dnevničkom zapisima učenika od 1954-1957 // Teorija i mogućnosti primjene pragmalingvistike : zbornik Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku / Badurina, Lada ... [et al.] (ur.).
Zagreb : Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 1999. str. 255-263 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 39243 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbalni stereotipi u dnevničkom zapisima učenika od 1954-1957
(Verbal Stereotypes in a Pupil's Diary from 1954 to 1957)
Autori
Fruk, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Teorija i mogućnosti primjene pragmalingvistike : zbornik Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
/ Badurina, Lada ... [et al.] - Zagreb : Rijeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 1999, 255-263
ISBN
953-96391-5-8
Skup
Teorija i mogućnosti primjene pragmalingvistike
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 07.08.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ideologija; pragmalingvistika; Hrvatska; Jugoslavija
(Ideology; Pragmalinguistics; Croatia; Yugoslavia)
Sažetak
Članak obrađuje dnevničke zapise učenika drugog, trećeg i četvrtog razreda osnovne škole pisanih u jednoj seoskoj osmogodišnjoj školi u Hrvatskom Prigorju u razdoblju od 1954. do 1957. godine. Na primjeru dnevničkih zapisa kao obveznog oblika vježbanja pismenog izražavanja, želi se pokazati utjecaj obrazovne politike na oblikovanje učenikove ličnosti. Dnevnički zapisi pokazuju sva obilježja svojstvena ritualnim tekstovima, koji pomoću stilizacija, formalizacija i ponavljanja posreduju općevažeće vrijednosti i održavaju željene društvene odnose, te potvrđuju integrativnu sliku društva i vladajući svjetonazor. Istraživanje pokazuje da se dnevnički zapisi učenika, kao specifični oblik komunikacijkse prakse u odgojno-obrazovnom procesu, svojim stereotipima i ritualima približavaju području političkih tekstova.
Izvorni jezik
Hrvatski