Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 392427

Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavničke profesije iz perspektive srednjoškolskih nastavnika


Pavin, Tea
Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavničke profesije iz perspektive srednjoškolskih nastavnika // Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive / Vizek Vidović, Vlasta (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2005. str. 124-160


CROSBI ID: 392427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavničke profesije iz perspektive srednjoškolskih nastavnika
(Quality of initial teacher education and perception of some aspects of teaching profession: secondary school teachers' perspective)

Autori
Pavin, Tea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive

Urednik/ci
Vizek Vidović, Vlasta

Izdavač
Institut za društvena istraživanja

Grad
Zagreb

Godina
2005

Raspon stranica
124-160

ISBN
953-6218-24-0

Ključne riječi
srednjoškolski nastavnici, inicijalno obrazovanje, stručno usavršavanje, percepcija nastavničke profesije
(secondary school teachers, initial education, continuous professional development, perception of teaching profession)

Sažetak
U poglavlju su prikazani rezultati dobiveni na reprezentativnom uzorku nastavnika gimnazija i strukovnih škola (N=1044) koji su procjenjivali kvalitetu vlastitog inicijalnog obrazovanja i stručnog usavršavanja iz pojedinih područja vlastite profesije. Nastavničke procjene kvalitete vlastitog inicijalnog i stručnog usavršavanja ukazuju na potrebu za poboljšanjem oba navedena aspekta, pri čemu je moguće izdvojiti i nekoliko područja kojima bi se čim prije trebala posvetiti pažnja, poput rada s učenicima s različitim poteškoćama te s darovitim učenicima ali i primjeni novih načina rada s učenicima općenito. Dobiveni rezultati navode na zaključak kako bi u budućnosti poseban naglasak valjalo staviti na osmišljavanje kvalitetnijih programa psihološko-pedagoške izobrazbe i razredne prakse (metodike), tj. programa koji će budućim nastavnicima omogućiti upoznavanje s daleko većim brojem realnih i konkretnih situacija i problema s kojima se mogu susresti u razredu, te pristupanje njihovom rješavanju. Nastavnici su također iskazali i znatan interes za poslijediplomske studije iz područja obrazovnih znanosti i metodika. Kada je riječ o percepciji nekih aspekata vlastite profesije, nastavnici općenito smatraju kako je jedan od njihovih glavnih zadataka u razredu poticanje učeničkog logičkog mišljenja i kreativnosti, te razvijanje radnih navika i vještina samostalnog učenja, što je posebno izraženo među nastavnicima koji poučavanje općenito smatraju procesom usmjerenim na učenika. U ovom kontekstu raspravljene su i određene razlike u percepciji pojedinih aspekata nastavničke profesije s obzirom na nastavnički staž i predmete koje nastavnici predaju, kao i neki od glavnih izvora zadovoljstva i nezadovoljstva u radu nastavnika.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100503

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Tea Pavin Ivanec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavin, Tea
Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavničke profesije iz perspektive srednjoškolskih nastavnika // Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive / Vizek Vidović, Vlasta (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2005. str. 124-160
Pavin, T. (2005) Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavničke profesije iz perspektive srednjoškolskih nastavnika. U: Vizek Vidović, V. (ur.) Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive. Zagreb, Institut za društvena istraživanja, str. 124-160.
@inbook{inbook, author = {Pavin, Tea}, editor = {Vizek Vidovi\'{c}, V.}, year = {2005}, pages = {124-160}, keywords = {srednjo\v{s}kolski nastavnici, inicijalno obrazovanje, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, percepcija nastavni\v{c}ke profesije}, isbn = {953-6218-24-0}, title = {Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavni\v{c}ke profesije iz perspektive srednjo\v{s}kolskih nastavnika}, keyword = {srednjo\v{s}kolski nastavnici, inicijalno obrazovanje, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, percepcija nastavni\v{c}ke profesije}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Pavin, Tea}, editor = {Vizek Vidovi\'{c}, V.}, year = {2005}, pages = {124-160}, keywords = {secondary school teachers, initial education, continuous professional development, perception of teaching profession}, isbn = {953-6218-24-0}, title = {Quality of initial teacher education and perception of some aspects of teaching profession: secondary school teachers' perspective}, keyword = {secondary school teachers, initial education, continuous professional development, perception of teaching profession}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font