Pregled bibliografske jedinice broj: 392427
Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavničke profesije iz perspektive srednjoškolskih nastavnika
Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavničke profesije iz perspektive srednjoškolskih nastavnika // Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive / Vizek Vidović, Vlasta (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2005. str. 124-160
CROSBI ID: 392427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavničke profesije iz perspektive srednjoškolskih nastavnika
(Quality of initial teacher education and perception of some aspects of teaching profession: secondary school teachers' perspective)
Autori
Pavin, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive
Urednik/ci
Vizek Vidović, Vlasta
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2005
Raspon stranica
124-160
ISBN
953-6218-24-0
Ključne riječi
srednjoškolski nastavnici, inicijalno obrazovanje, stručno usavršavanje, percepcija nastavničke profesije
(secondary school teachers, initial education, continuous professional development, perception of teaching profession)
Sažetak
U poglavlju su prikazani rezultati dobiveni na reprezentativnom uzorku nastavnika gimnazija i strukovnih škola (N=1044) koji su procjenjivali kvalitetu vlastitog inicijalnog obrazovanja i stručnog usavršavanja iz pojedinih područja vlastite profesije. Nastavničke procjene kvalitete vlastitog inicijalnog i stručnog usavršavanja ukazuju na potrebu za poboljšanjem oba navedena aspekta, pri čemu je moguće izdvojiti i nekoliko područja kojima bi se čim prije trebala posvetiti pažnja, poput rada s učenicima s različitim poteškoćama te s darovitim učenicima ali i primjeni novih načina rada s učenicima općenito. Dobiveni rezultati navode na zaključak kako bi u budućnosti poseban naglasak valjalo staviti na osmišljavanje kvalitetnijih programa psihološko-pedagoške izobrazbe i razredne prakse (metodike), tj. programa koji će budućim nastavnicima omogućiti upoznavanje s daleko većim brojem realnih i konkretnih situacija i problema s kojima se mogu susresti u razredu, te pristupanje njihovom rješavanju. Nastavnici su također iskazali i znatan interes za poslijediplomske studije iz područja obrazovnih znanosti i metodika. Kada je riječ o percepciji nekih aspekata vlastite profesije, nastavnici općenito smatraju kako je jedan od njihovih glavnih zadataka u razredu poticanje učeničkog logičkog mišljenja i kreativnosti, te razvijanje radnih navika i vještina samostalnog učenja, što je posebno izraženo među nastavnicima koji poučavanje općenito smatraju procesom usmjerenim na učenika. U ovom kontekstu raspravljene su i određene razlike u percepciji pojedinih aspekata nastavničke profesije s obzirom na nastavnički staž i predmete koje nastavnici predaju, kao i neki od glavnih izvora zadovoljstva i nezadovoljstva u radu nastavnika.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100503
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Tea Pavin Ivanec
(autor)